Az első háromnegyed év adatai alapján arra számítunk, hogy 2018-ban is kiemelkedő évet zár a turizmus Magyarországon, hiszen az ágazat minden fontos mutatója javult: tovább emelkedett a vendégek és a vendégéjszakák száma, és a szálláshelyek árbevétele is.
2018 első kilenc hónapját is eredményesen zárta a magyar turizmus, a vendégek száma 5,2 százalékkal, a vendégéjszakák száma 3,9 százalékkal, a szálláshelyek árbevétele pedig 9,4 százalékkal emelkedett. Idén szeptemberben minden turisztikai térségben nőtt a vendégforgalom, a Balatonnál például 10 százalékkal több vendégéjszakát mértek a szálláshelyek. A növekvő forgalomnak és a szezonalitás csökkenésének köszönhetően a szálláshelyeknek, vendéglátóhelyeknek is jobban megéri tovább nyitva tartaniuk az évben.
Szeptemberben 7,7%-kal több belföldi vendég, 7,9%-kal több vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, mint egy évvel ezelőtt. A belföldi vendégforgalom kiemelkedő bővülése azt mutatja, hogy a magyar családoknak egyre több pénzük jut a szabadidő tartalmas eltöltésére, és mi magyarok egyre szívesebben járjuk be és ismerjük meg hazánkat. Ezt ösztönzi a Turisztikai Ügynökség őszi forgalomélénkítő kampánya is, a külföldi turistákat pedig a legújabb országimázs kampánnyal bátorítjuk Magyarország felfedezésére. 2018 első kilenc hónapjában kiemelkedő volt az Egyesült Államokból és a Romániából érkező vendégforgalom bővülése, de több mint egy éve folyamatosan bővül orosz vendégéjszakák száma is.
A magyarországi turizmust népszerűsítő óriásplakátok Nagyváradon. Magyarországot népszerűsítő, a nemzetközi turisztikai kampány keretében elhelyezett óriásplakátok a partiumi Nagyváradon. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hirdetése hat országban 2000 óriásplakáton, közterületi platformokon látható: