A magyar fiatalok vállalkoznának, de nem mernek kockáztatni
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-11-26 11:28
Kutatás
A magyar fiatalok 66 százaléka szeretne a saját vagy a családjuk vállalkozásában dolgozni.
Ugyanakkor csupán a 6 százalékuk vallotta magát kockázatvállalónak - derül ki a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő megbízásából a Pulzus által a 18-35 év közötti korosztályban 1000 ember megkérdezésével készített reprezentatív kutatásából.
Az MTI-hez eljutatott közlemény szerint a megkérdezetteknek csak a 37 százaléka mondta azt, hogy tervez saját vállalkozást indítani, 16 százalékuk bizonytalan ebben, miközben 47 százalékuk a következő évtizedben valószínűleg nem indít saját vállalkozást. A felmérés szerint a vállalkozói lét és a kockázatvállalási hajlandóság összefügg, ezt támasztja alá, hogy a megkérdezetteknek csupán 6 százaléka vallotta magát kockázatvállalónak, míg 15 százalékuk abszolút nem hajlandó kockázatot vállalni. A másik probléma abból fakad, hogy a fiatalok nagy része (29 százalék) azt sem tudja, honnan szerezhetne pénzt vállalkozása beindításához. A tőkehiány kezelésénél ugyanakkor arra is rámutattak, hogy a fiatalok 29 százaléka európai uniós vagy nemzetközi pályázaton próbálna pénzt szerezni, 18 százalékuk a magyarországi magánbefektetőket keresné fel és csak 16 százalék fordulna a bankokhoz. Közölték, a fiatalok körében kedvező a startupok megítélése, amelynek a beindításához a válaszadók 39 százaléka szerint kreativitásra, 37 százalékuk szerint pénzre van szükség, 33 százalékuk pedig a kockázatvállalási hajlandóságot emelte ki. Az MFB-csoporthoz tartozó Hiventures Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb kockázati tőkealapjaként, európai uniós és saját forrásból, közel 56,1 milliárd forintnyi tőkével segíti a magyarországi innovatív vállalkozásokat és startupokat inkubációs, magvető és növekedési befektetési életszakaszokban.
Kapcsolódó cikkek:
Vállalkoznának a magyarok, ha nem félnének a szégyentől
Így alapított céget a magyar 2018-ban
A fiatalok többségének nincs pénze elköltözni a szülőktől
A fiatalok fizetésemelésre számítanak
A fiatalok alkalmazkodása a változásokhoz
A magyar fiataloknak stresszesebb a pályakezdés, mint a külföldieknek
Duális képzéssel segíti a fiatalok munkához jutását a Nestlé
Cannes-i Reklámfesztivál: megmérkőznek a magyar fiatalok
Kutatás a magyar fiatalokról
Gazdagságra vágynak a magyar fiatalok
|