Hírek
22025 hír az adatbázisban
Elindult a kézkrémszezon
Marketinginfo.hu - 2018-11-23 13:29
Kutatás

A hivatalos őszi időszámítással párhuzamosan beindult a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra.

2017 szeptembere és 2018 augusztusa között értékben 1,3 milliárd forint összegben mintegy 3000 hektoliternyi készítmény fogyott, jellemzően a drogériákban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Az értékesített forgalom egyötöde saját márkás.

A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma: 2017. szeptember és 2018. augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolított, ez enyhe, 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, és két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban.

Nem finnyáskodnak a termék fogyasztói: a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak a bársonyos kézfej hívei, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az ún. kézápoló hab, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.

A céltudatosság tükröződik a termékspecifikus sajátosságoknál is: a 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül a kosárba, ezek értékbeli részesedése szintén 90 százalék fölött jár. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt lanyha a kereslet.

Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz "nőitáska-kompatibilis", de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora.

A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik.

"Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy."

Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az építő zselékről
  Az őszi-téli időben fogy az ápolók mintegy harmada
  Természetes bőrápolót vett az Unilever
  Megújult a Nivea Q10plus termékcsalád
  Belép a kozmetikum piacra a Szentkirályi
  Test- és kézápolóknál erősödött a drogériák pozíciója

További hírek ebben a kategóriában

Cukrozott és márkás kólára bukik...
Mivel pörgeti magát a magyar?
A nyári vakációt tervező magyaro...
A hazai kkv-k közel egyharmada m...




Projektmenedzser
Főbb feladatok, munkák- ajánlati felhívás fogadása, műszaki ...
IT Manager
Feladatok: - Projekt menedzsment- Jelentések és projekt doku...