A virtuális szemüveg segítségével a résztvevők kipróbálhatják az építőipar, autóipar, vendéglátás vagy a divatvilág izgalmas feladatait, hogy a személyes tapasztalatokkal könnyebben tudják meghozni életük első fontos döntését.
Szolnok, Békéscsaba, Szombathely, Pécs, Szekszárd, Győr csak néhány azok közül, ahol az elkövetkező egy hónapban a Szakmavilág kamionja megfordul majd. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a területi kamarákkal együttműködve szervezi az országos roadshow-t, hogy pályaválasztási tanácsadókkal és a szakmákat bemutató VR élményekkel segítse a fiatalokat a továbbtanulásban.
A nyolc méter hosszú, kinyitott állapotában hét méter széles kamion már a mérete miatt is elég figyelemfelkeltő, amit intenzív lila és ezüst színei tovább fokoznak. A modern helyszínen nyolc fiatal próbálhatja ki egyszerre, hogy milyen izgalmas feladatokkal találkozik egy építőipari munkás, egy autószerelő vagy éppen egy ruhaipari technikus.
"Idén indítottuk először útjára a kamiont azzal a céllal, hogy testközelből megmutathassuk a különböző szakmákat a fiataloknak. Az elmúlt napok tapasztalatai alapján úgy látjuk, hogy nagyon népszerű az aktivitás a tinédzserek körében. Átlagosan naponta 200 gyerek próbálta ki eddig a VR programot" - emelte ki Vörös-Gubicza Zsanett, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási és képzési igazgatója.
A kamiont kiegészíti egy fűthető sátor, így a hűvösebb időben is bátran csatlakozhatnak az érdeklődők.
A roadshow október 13-án indult Debrecenből és november 29-ig várja a fiatalokat az ország különböző pontjain.