Az immáron 18. alkalommal megrendezett BrandFestival-on, hiánypótló díjjal jutalmazták a tudatosan építkező márkákat.
Az értékelés első lépésként egy több száz FMCG, OTC és pénzügyi szolgáltató márkát tartalmazó listából a GFK 100 fős ismertség-kedveltség mérésből a Brand Excellence kutatócsoport választotta ki a szektorok legismertebb és legkedveltebb márkáit. Az FMCG és OTC márkáknál a kutatócsoport figyelembe vette még az elmúlt két év penetráció, volumen- és a lojalitás változási adatokat is. A végeredménynél a listák TOP 3 márkáinak eredményeit az elmúlt évek marketing teljesítményeivel súlyozta a szakmai zsűri.
A GFK minden esteben az adott iparág ágazati indexeihez viszonyítja a teljesítményt, amely így objektíven összehasonlíthatóvá válik.
A díjazotttak:
360° BrandExcellence díj:
- Pénzügyi szektor: OTP BANK
- OTC: BÉRES
- FMCG: FANTA
Online BrandExcellence díj:
Online BrandExcellence különdíj:
A szakmai zsűri tagjai:
- Dr. Fazekas Ildikófőtitkár,Önszabályozó Reklám Testület
- Oláh Alexandradigitalis vezető,Republic Group
- Dr. László Géza igazgató, Superbrands Magyarország
- Dr. Berkes Péter szakmai igazgató, BrandFestival
- Vágvölgy Mihály managing partner, DeepInsight
- Papp-Váry Árpád PhD. Budapest Metropolitan Egyetem Dékán, Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Kar Szakvezető, Kereskedelem és marketing szak;
- Göbölyösné Mátrahegyi Annakiadóvezető, médiapiac Kft.
- Turcsán Tünde Commercial Director CPS, Gfk