Idén harmadik alkalommal rendezték meg a versenyt, ahol négy különböző kategóriában indulhattak a jelentkezők.
Az év kereskedője verseny célja, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges kereskedelmi megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket és jutalmazza azokat a kereskedőket, akik többet szeretnének nyújtani vásárlóiknak. Idén több mint 30 pályázat érkezett, melyekből egy független szakmai zsűri választotta ki a legjobbakat.
A Legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett webshopot is működtetnek. A pályázatok elbírálásában fontos szerepet kap a stratégiai gondolkodás, vagyis az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell. A kategória győztese a Libri-Bookline Zrt. lett, második helyen Lidl Magyarország végzett, míg a harmadik helyért járó elismerést az alinda.hu oldalt üzemeltető Hoppline Kft. kapta.
A Legjobb ügyfélélmény idén is az az egyik legnépszerűbb kategória volt, itt olyankereskedők szálltak versenybe, akik az értékesítést élménnyé próbálják varázsolni ügyfeleik számára A kategória győztese itt is a Libri-Bookline lett, megelőzve falatozz.hu-z (Diston-Line Kft.), illetve a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.-t.
Idén a zsűri a Legjobb társadalmi felelősségvállalási programokért is díjat adott. Itt a DM - Drogerie Markt Együtt egymásért elnevezésű kezdeményezése végzett az első helyen, megelőzve a Campona játszóházat (Luduspark Kft.), illetve a Book24-et.
A negyedik kategóriában pedig a Legjobb kereskedői promóciók versengtek egymással, itt a MOL került ki győztesen Pörgesd fel kerek tízesre játékával, a második a Ma Este Színház, harmadik pedig a Budapest Park (Kultúrpark Kft.) lett.
Azok a kereskedők, akik a meghirdetett kategóriák egyikében neveztek, automatikusan jelölést kaptak Az Év Kereskedője fődíjra is. A zsűri abszolút első helyezését megosztva a Libri-Bookline és a Spar kapta, mellettük a Budapest Park került a dobogóra. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. A fődíjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták, így kerülhetett ki végső győztesként a Spar is.
"Idén is nagyon komoly verseny folyt a pályázók között és nagy öröm számunkra, hogy ilyen sok kereskedő számára fontos Az év kereskedője elismerés. Idén harmadik alkalommal osztottuk ki a díjat és reméljük, egyre többen törekszenek majd arra, hogy élménnyé tegyék a vásárlást és jövőbe mutató megoldásokkal szolgálják ki ügyfeleiket. A Mastercardnál úgy látjuk, hogy a magyar kereskedők igyekeznek minél jobban megfelelni a növekvő fogyasztói elvárásnak és mi igyekszünk megoldásainkkal támogatni őket ebben" - mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az idei év legjobbjait ezúttal is a Business Days 2018 konferencián hirdették ki, a kategóriák győztesei egy éven használhatják majd az "Az Év Kereskedője 2018" emblémát és megnevezést.
A teljes rangsor:
"Az év kereskedője" kategória
- 1. Spar Magyarország és Libri - Bookline Zrt.
- 3. Budapest Park (Kultúrpark Kft.)
"A legjobb multichannel fejlesztés" kategória
- 1. Libri - Bookline Zrt.
- 2. Lidl Magyarország Bt.
- 3. Hoppline Kft. (Alinda.hu)
"A legjobb társadalmi felelősségvállalási program" kategória
- 1. DM-Drogerie Markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
- 2. Luduspark Kft (Campona Játszóház)
- 3. Book 24 Zrt.
"A legjobb ügyfélélmény" kategória
- 1. Libri - Bookline Zrt.
- 2. Diston - Line Kft. (falatozz.hu)
- 3. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
"A legjobb kereskedői promóció" kategória
- 1. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
- 2. Ma Este Színház Kft.
- 3. Kultúrpark Kft. (Budapest Park)
A szakmai zsűri tagjai voltak:
- Dr. Totth Gedeon (Budapesti Gazdasági Egyetem, intézetvezető, főiskolai tanár - Kereskedelmi és Marketing Intézet),
- Turcsán Tünde (Gfk Hungária Piackutató Intézet, ügyfélkapcsolati igazgató),
- Neubauer Katalin (Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség, főtitkár),
- Szöllősi Réka (Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége, ügyvezető),
- Nagy Sándor (Ecommerce Hungary, elnök),
- Hermann Zsuzsanna (Trade Magazin, ügyvezető - főszerkesztő).