Hírek
21148 hír az adatbázisban
Rendszeresen költünk feleslegesen
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-10-19 14:00
Kutatás

A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki.

A Generali Biztosító Zrt. legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatása szerint az impulzusvásárlás a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább. A legtöbb válaszadó tudatos vásárlónak gondolja magát, ez azonban leginkább a tartós fogyasztási cikkek, mint például az okostelefon, az autó vásárlására igaz, ahol körültekintőbben választanak - írták.

Átlagos vásárláskor legtöbben az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.

A felmérésből kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A közlemény szerint a tudatosságon a ruhavásárlásnál is kellene javítani, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nőtt a saját márkás termékek iránti kereslet
  Emelkedett a júniusi vásárlói kosár játékokból
  Népszerűek a Vöröskereszt sajátmárkás termékei
  Ezért rendel a magyar Kínából
  Hűségesek a vásárlók a magyar Praktikerhez
  A vásárlóerő Magyarország településein
  A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
  GfK Vásárlóerő: óriási a szakadék Európa északi-nyugati és déli-keleti fele között

További hírek ebben a kategóriában

A magyar szülők 20 százaléka gyű...
Optimisták a magyarországi válla...
Egyelőre kevés projekt fut a blo...
A digitális kultúra befolyása