Hírek
21946 hír az adatbázisban
A közösségi média és családi termék előnyben
Marketinginfo.hu - 2018-09-07 17:11
Kutatás

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi.

A kényelmi szempont, bár arányában nőtt, még mindig csupán 100-ból 7 magyar számára volt a fő indok a legutóbbi vásárláskor, míg az egyéni, személyre szabott termékek pedig csupán a vásárlók 5%-ához találnak utat, derül ki a Nielsen piackutató és -elemző vállalat legújabb jelentéséből.

Ugyanakkor a fogyasztók világszerte, így hazánkban is egyre nyomatékosabban követelik mindazon praktikus és kényelmi megoldásokat:. A hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életüket könnyebbé tevő termékeket. Azonos mértékben (24-24%) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több, a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16%, magyar átlag 17%), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain.

A technológia és az internet hétköznapokba való beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntések során. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt. A Nielsen 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel a étel-házhozszállítás - ez utóbbit 100-ból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.

A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy on-the-go ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az "on demand" szolgáltatások. Globálisan a válaszadók harmada (33%), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt (Magyarországon 15%-uk legalább hetente egy alkalommal). A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálatai, a street food térhódítása is mind szembeöltőbb: a Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban.

"A magyar fogyasztók nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket " - mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója. "Emellett az európai átlagnál nagyobb mértékben hat ránk a közösségi média ereje: míg az európaiak egyötöde, addig a magyarok egyharmada szentel figyelmet a közösségi médiában megjelenő, termékekkel kapcsolatos tartalmaknak."

Jóllehet, régiónként eltérő a praktikum iránti igény szintje, a Nielsen hat főbb tényezőt azonosított be, amelyek világszerte jelen vannak, amikor az életünket megkönnyítő termékek iránti keresletről beszélünk. Ezek pedig a következők: urbanizáció, zsugorodó háztartásméret, zsúfolt városi közlekedés, változó nemi szerepek, generációs igények és a technológia hétköznapokba való beágyazottsága.

(Forrás: Nielsen Quest for Convenience Report, 2018)




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A FINO legújabb kampánya
  Az Ilcsi Szépítő Füvek 60 éves
  Családi fesztivállal búcsúztatta a nyarat a dm
  Hét szupermarketet modernizált a SPAR
  Családi napot tartott a budapesti Ronald Ház
  Kutyapékséget nyitott egy családi cég
  Családi programokat indít a LEGO

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Mapei Szürke a magyarok ízlése
2019-07-12 09:30
n 100-ból 15 magyar márkahű
2019-07-11 13:02
13 milliárd forint fölött az izz...
A magyar cégek optimisták a gazd...
Ezeket az állatbarát szállásokat...
Ezeket a programokat szerették a...