Hírek
23541 hír az adatbázisban
Trendkörkép a Hankooktól a gumiabroncs evolúciójáról
Marketinginfo.hu - 2018-09-03 13:39
Kutatás

Az önvezető autók megjelenése fokozatosan formálja át a mobilitási kultúrát, egyre kevesebb múlik az emberen, több a technológián.

A hibrid vagy elektromos meghajtás már nem újdonság, de ezzel együtt megváltozik az autó minden egyes alkotóelemének felépítése is. A gumiabroncs is fejlődik, átalakul mind kialakítását, mind funkcióját tekintve, együtt gondolkozik az autóval. A gyártók és az előrejelzések szerint az intelligens abroncsok piaci részesedése világszinten 2025-re elérheti a 15 százalékot. Andreas Pürchel, a Hankook Tire Europe vezető fejlesztőmérnöke beszél arról, hogy milyen lesz a jövő abroncsa.

Új szerepben az abroncs

Az autó fejlődésével összhangban a gumiabroncsgyártók olyan intelligens termékeken dolgoznak, amelyek képesek interaktívan kommunikálni a gépjárművel - ilyen például a légnyomásmérő, amely jelzi a légnyomáscsökkenést az abroncsban. Az újgenerációs termékek egyik legfőbb feladata az adatgyűjtés: IoT eszközök, szenzorok, érzékelők vagy kamerák figyelik majd a terhelhetőséget, a kopást, az útviszonyokat és általában az abroncs állapotát.

Mik számítanak igazán?

A fejlesztések nyomán az abroncsok összetétele, külső és belső kialakítása mellett megváltozik a karbantartás módja is. A Hankook mérnöke szerint a jövőben ezekre figyelünk majd:
 
  • Összetétel: A jövő abroncsai szilárdabb keverékekből készülnek majd, hiszen védeniük kell a beépített érzékelőket és szenzorokat. Emellett stabilabb teljesítményt kell nyújtaniuk, főleg olyan helyzetekben, ahol az autó nem ismeri fel a veszélyt (pl. aquaplaning, vagyis vízen való felúszás).
  • Tervezés: Kiemelt szemponttá válik az abroncsok tartóssága és kopásállósága. A jövőben ugyanis az ABS (blokkolásgátló) és az EPS (elektromos szervokormány) rendszerek egyre kifinomultabbakká válnak, hiszen az önvezető autóknál kiemelten fontos a gyors reagálás és az érzékenyebb monitoring. Ezért az abroncsok futófelületének is alkalmazkodnia kell a fejlesztett vezetéstechnikai rendszerekhez.
  • Kapcsolat: Az abroncs és a jármű közötti kommunikáció, vagyis amíg az abroncsok érzékelőitől az információ eljut a fedélzeti számítógépig, majd a megfelelő részekig, komplex folyamat lesz. Így az abroncsgyártóknak az autógyártókkal szoros együttműködésben kell dolgozni. Biztosítani kell, hogy a vezeték nélküli technológia elég gyors, rövid kialakítású és energiatakarékos is legyen egyben.


Kihívások előtt

Az önvezető technológia még nem tökéletes, több kihívásra is választ kell találni:
 
  • A gumiabroncson belüli stabil adatátvitel - még nagy futásteljesítmény és csúcssebesség mellett is.
  • Az érzékelők nem olvadhatnak meg a súrlódás által okozott magas hőmérsékleten, és az érzékelő által működtetett akkumulátornak is ellen kell állni az összes külső behatásnak.
  • Az autonóm vezetés nagy adatátvitelt jelent. Ügyelni kell majd arra, hogy a továbbított adatokkal ne terhelődjön túl a rendszer.
  • Áramellátás biztosítása: az újratölthető akkumulátor jó opció lehet, hasonlóan kivitelezve, mint a hibrid rendszerek energiavisszanyerő megoldás (fékenergia-visszanyerés vagy más néven regeneratív fékezés).
  • A berendezéseknek és az energiatárolónak is tökéletes együttműködésre van szüksége. Jelenleg abban a fázisban tartunk, hogy minden elemnek - köztük a szenzoroknak is - kell egy külső energialöket. Tehát még mindig a gépjármű energiaforrása és egy akkumulátor segítségével tudjuk üzemeltetni az abroncsok érzékelőit.


Már most is kapható jövőálló technológia

A Hankook már most számos termékének fejlesztésével és egyben bevezetésével is a jövő kihívásaira készül. A Sealguard és a defekttűrő technológiákkal készült abroncsok bevezetésével és több éves tapasztalattal már bizonyították rátermettségüket és készen állnak, hogy akár intelligens felszerelésekként használhatóvá váljanak. Mindkét típus nagyobb biztonságot nyújt a vezetők számára, hogy már most se kelljen várni a trélerre.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Olcsó, de minőségi téli gumit keresünk? (x)
  Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
  A defekttűrő gumiabroncs alkalmazási lehetőségei (x)
  Újraindította termelését a Hankook
  Visszaesett az új gumiabroncsok értékesítése Európában
  Lee Sang Hoon a Hankook Tire Europe új elnöke
  A használt gumiabroncsok 85 százalékát újrahasznosítják
  A magyarok megbíznak a mesterséges intelligenciában
  Több száz civil szervezetet támogat a Hankook
  Autóipari fejlesztésekben működik együtt az LG és a Microsoft
  Szívesen vásárolna önvezető autókat a magyarok többsége
  Új vállalatot alapított a Ford az önvezetőjármű-üzletágban
  A robotok átveszik majd az irányítást az emberek felett?
  Az LG és a HERE az önvezető autók jövőért
  Önvezető kamionokat tesztelt a Volvo és a Waberer's
  Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
  A legfrissebb digitális trendek

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...