Hírek
21141 hír az adatbázisban
A Lidl a műanyaghulladék visszaszorításáért
Marketinginfo.hu - 2018-08-01 14:34
CSR

A Lidl 2019 év végéig megszünteti az áruházaiban kapható egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását.

Miután a Lidl 2018 áprilisában bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, a vállalat máris újabb konkrét intézkedést vezet be. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését. A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket. Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz "ready to eat" és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

"Műanyag-stratégiánk egyértelmű célkitűzéseket fogalmaz meg, amely a következőt jelenti: elkerülni - csökkenteni - újrahasznosítani. Azzal, hogy megszüntetjük az egyszer használatos műanyag termékek forgalmazását, csökkentjük a műanyag-felhasználást, tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon tudunk hozzájárulni környezetünk megóvásához. "- mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarország azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra, így biztosítva a vásárlóközönség számára, hogy a már jól ismert és kedvelt termékeket a jövőben is megtalálják az áruházak polcain.

A Lidl Magyarország az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: augusztusban a megújult csomagolásnak köszönhetően a Lidl sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni. A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik.

"Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra. Arra törekszünk, hogy tovább csökkenthessük a műanyag-felhasználást, az újrahasznosítás mértékét pedig növeljük" - mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A környezettudatosságot tekintve más területeken is jó példával járnak elöl: a Lidl Magyarország a SuperStore 2017 verseny közönségdíját a fővárosban található, Hungária körúti környezetbarát áruházával nyerte el. Szintén Budapesten két áruházánál is kiépített elektromos töltőállomást, ezzel is hozzájárulva a fenntartható hazai közlekedés megteremtéséhez.

A Schwarz-cégcsoport 360 fokos műanyag stratégiájáról

A Lidl és a Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport, mint a világ egyik vezető kereskedelmi vállalata felelősségének tudatában kiemelt figyelmet fordít a környezet hosszú távú fenntarthatóságára.

A Schwarz-cégcsoport egy 360 fokos átfogó műanyag-stratégia keretében egységes intézkedéseket vezet be világszerte, amely határozott célokat fogalmaz meg a műanyag-felhasználás csökkentésére és a műanyagok forgalomból történő folyamatos kivonására vonatkozóan.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Lidl kampánya a hátrányos helyzetű gyermekek támogatásáért
  Sikeres három évet zárt a Lidl Beszállítói Akadémia
  Fajátékok a Lidl-től karácsonyra
  Szalmonellával szennyezett fűszerkeveréket hívott vissza a Lidl
  Megjelent a LIDL negyedik szakácskönyve
  Rekordszámú pályázat érkezett a Lidl iskolai felhívására
  Egészséges nassolás témában indít kampányt a Lidl
  Érték és Minőség Nagydíjat kapott a Lidl
  Úsznak a cégek a műanyagban
  17 milliárd kilogramm zöldséget és gyümölcsöt dobnak ki évente
  5000 napja nyitott ki először a Lidl Magyarországon
  Új jelölést vezet be a Lidl a paradicsomokra
  Kizárólag hazai dinnye a Lidl-ben
  Olimpikon vízilabdázók a 36. Lidl Balaton-átúszáson
  Jelentősen csökkenti a tojásárakat a Lidl
  A 36. Lidl Balaton-átúszás
  Ismét Superbrands-díjas a Lidl
  Újabb három díjat nyert idén a Lidl
  Eltűnik a felesleges műanyag a Lidl saját márkás termékeiről

További hírek ebben a kategóriában

Lidl kampánya a hátrányos helyze...
Elindult az Angyalváró-Cipősdobo...
Közel 200 tonna élelmiszeradomán...
Biogáz a halhulladékból