A tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy a fosszilis energiaforrástól mentes árufuvarozás határozottan elérhető a párizsi egyezményben kitűzött időpontig. Azonban ennek megvalósításához az iparnak és a politikának együtt kell működnie, azonnal változásokat kell kezdeményeznie és példátlan ütemben kell cselekednie.
Ezért az iparág szereplői egy személyként összefognak, hogy befolyásolják a közvéleményt és a politikát azzal a céllal, hogy optimális környezetet teremtsenek a kölcsönösen előnyös változásokhoz a fuvarozási ágazatban. Rendszerszemléletű megközelítésre lesz szükség, a vállalatok szövetsége pedig erős alapot jelent az infrastruktúra-szolgáltatók, az energiaszolgáltatók, a járműgyártók és a fuvaroztatók szemszögéből a kiskereskedelem képviselőivel.
A vállalatok szövetsége a jövőben is folytatja majd a tudásanyag bővítését, valamint a nagy jelentőségű innovációk és együttműködések meghatározását tevékenységi körükön és saját ökoszisztémájukon belül.
"Az elmúlt évek megmutatták, hogy a fenntartható árufuvarozásra való átállás üteme felgyorsult, a piac pedig fogékonyan reagál erre. Azonban sokkal többet kell tenni az üvegházgáz-kibocsátás hatásainak ellensúlyozására. Senki sem tudja ezt egyedül megtenni, de együttműködéssel sikerülhet. Ezért nagyon fontos lépést jelentenek az ezzel az önkéntes szövetségünkkel lefektetett alapok, amelyek megmutatják, hogyan gyorsítjuk majd a változást" - mondta Henrik Henriksson, a Scania elnök-vezérigazgatója.
"Amit ma bejelentünk, az egy mérföldkő a nehéz-tehergépkocsikkal végzett árufuvarozás szén-dioxid-semlegesítésével kapcsolatos bővebb és mélyebb tudás megszerzésében. Azonban már most világosan látszik, hogy a nehézhaszonjárművek villamosításának infrastruktúrája kulcsfontosságú része ennek az utazásnak. Ezért nagyon jó döntés a Siemens számára, hogy csatlakozott a vállalatok önkéntes csoportjához, hogy hatással legyen és hozzájáruljon ennek megvalósításához" - mondta Ulf Troedsson, a Siemens Nordics elnök-vezérigazgatója.
"Nem kétséges, hogy zöld energia működteti majd a jövő fuvarozási rendszerét. A nehéz-tehergépkocsikkal végzett árufuvarozás ágazatának átalakítása a szereplők teljes ökoszisztémájára hatással lesz. Ha a hosszú távú napirendünkre tekintünk, akkor jó úton haladunk, de most van szükség erőink egyesítésére, hogy felgyorsíthassuk a változást. Ez csak az első lépése egy nagyon érdekes együttműködésnek" - mondta Marc Hoffmann, az E.ON Sweden elnök-vezérigazgatója.
"Manapság a klímaváltozás az egyik legfontosabb kérdés bármelyik cég számára, és mi nagyszabású célokat tűztünk ki vállalatunk elé, azt, hogy 2040-re a klímaváltozás szempontjából pozitívvá váljunk. De csak akkor érhetünk el ambiciózus célokat, ha egyesítjük erőinket az iparág más kulcsfontosságú szereplőivel. Csatlakozásunk ehhez a szövetséghez egyedülálló helyzetbe hoz bennünket, hogy okos, hatékony és fenntartható megoldásokat vezessünk be a fuvarozási és logisztikai tevékenységünk területén" - mondta Anna Gedda, a H&M cégcsoport fenntarthatósági vezetője.