Hírek
21387 hír az adatbázisban
Félnek a robotoktól az építőiparban
Marketinginfo.hu - 2018-07-25 10:09
Kutatás

Az építőipari vállalkozások többsége még digitálisan éretlen, de egyre többen használnak internetet és informatikai eszközöket.

Minden harmadik építőipari szakember félti a munkáját a robotoktól, mégis sokan adnák robot kezébe a munka nehezebb végét - derül ki a Mapei Kft. friss felméréséből, melyben 230 építőipari kisvállalkozót kérdeztek.

A megkérdezettek 98%-a internetezik rendszeresen. 46% okostelefonon, 54% asztali gépen. 79%-uk használ mobilinternetet. 85% okostelefont használ. A válaszadók mindössze 11%-a rendel interneten építőanyagot, azonban a szerszámot 72% rendelt már online.

"A mobiltelefon, a mobilinternet az építőiparban is megkönnyítette a digitális eszközök elterjedését. Sokan egyszerűen átugrották a számítógépet, és a mobiltelefon az első informatikai eszköz amit használnak. Mobilon böngésznek, e-maileznek, készítenek képeket a munkáikról és mutatnak referenciát a megrendelőknek" - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

Nincs piaci kényszer a fejlesztésre

A megkérdezettek 75%-ának nincsen weboldala. Többségüknek azért, mert úgy érzik nem kell, van elég megrendelésük így is. 28% regisztrált valamilyen online szakemberajánló oldalon, 11% pedig tervezi.

Markovich Béla szerint ez óriási hiba. Ugyanis most, amikor bővül az építőipar, éppen most kellene fejleszteni például a digitális képességeket. Ez ugyanis versenyelőnyt jelenthet, főleg amikor lassul az ágazat. Azonban akkor már késő fejlesztésekbe kezdeni.

A digitális eszközök terjedését hátráltatja az is, hogy az ágazatban még mindig az ajánlás a legdominánsabb marketing eszköz. Mindössze a válaszadók 12%-a jut az internetről megrendeléshez. A válaszadók 93%-a megrendelők, valamint 61%-uk más szakember ajánlásai révén jut munkához.

"Képmutatás" minden formában

A válaszadók 75%-a szokott referenciát mutatni a megrendelőknek. 46%-uk e-mailen küld, 60% a telefonján mutatja meg a korábbi munkákról készített képeket. Mindössze 16% mutat nyomtatott fényképeket.

A megkérdezett vállalkozások 43%-a készít szövegszerkesztővel árajánlatot, amit kinyomtatva ad a megrendelőnek. 39% küldi el az e-mailhez csatolva, 37%-uk pedig egyszerűen e-mailt ír ajánlatként. Azonban az építőipari vállalkozások 20%-a szóbeli, 17%-uk kézzel írt, 3% pedig sms-ben írt ajánlatot ad.

Előbb kell félni a digitálisan érett konkurenstől, mint a robotoktól

37% tartja elképzelhetőnek, hogy robotok építik a házakat. A feladat, amit a többség rábízna egy robotra, a falazás, betonozás, vakolás, anyaghordás.

"Sokan nem is hinnék, de például falazó robot már létezik, óránként mintegy ezer tégla lerakására képes. Sőt, már lehet épületeket nyomtatni, ami kiváltja a falazást. Azonban még jó időbe telik ezeknek a technológiáknak az elterjedése. Előbb kell félni a digitálisan érett konkurensektől, mint a robotoktól. Jó eséllyel a digitálisan érett építőipari vállalkozások fogják elhalászni a legjobb megrendeléseket, és valószínűleg ők fogják megvenni később a robotokat, hogy hatékonyabbá tegyék a munkát" - vélekedett Markovich Béla.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Optimisták a magyarországi vállalkozások
  Fogyóban a lendület a magasépítéseknél
  Technológiai áttörések az egészségügyben
  Utasítások a robotoktól
  Versenyelőny a digitális fejlesztés a kkv szektorban is
  Több állást hoznak a robotok, mint amennyit visznek
  A robotok átveszik majd az irányítást az emberek felett?
  A robotok segíthetnek a munkaerőhiány enyhítésében
  Robotok intézhetik az útlevelünket
  Új robotok az LG-tól
  5 éven belül minket is leválthat egy robot?
  A Bosch munkatársakká változtatja a robotokat
  Robotok a világ egyik legfontosabb repülőterén

További hírek ebben a kategóriában

Nem indulunk el kártya nélkül kü...
Az egyetemi hallgatók harmada má...
Idén a többség nem egyszer akar ...
A magyar munkavállalók stabilnak...