Hírek
21387 hír az adatbázisban
Újrahasznosít az IKEA
Marketinginfo.hu - 2018-07-17 12:17
CSR

2030-ig minden IKEA termék megújuló és újrahasznosított anyagból készül majd.

A svéd lakberendezési vállalat a napokban jelentette be főbb, fenntarthatósággal kapcsolatos vállalásait:
 
  • Az IKEA összes termékét az új, körkörös gazdaság (egyszeri fogyasztás helyett többszöri használatra tervezett) előírásainak megfelelően fogja fejleszteni, hogy 2030-ra kizárólag megújuló és újrahasznosított anyagokból készített termékeket értékesítsen.


 
  • Kevesebb alkatrész, egyszerűbb össze- és szétszerelhetőség: A svéd lakberendezési vállalat jelenleg azon dolgozik, hogy könnyebbé tegye az emberek számára, hogy a termékeket hazavigyék, azokat hosszú ideig használják, ugyanakkor tovább is tudják majd adni őket, ha megválnának tőlük.


 
  • Nincs több egyszer használatos műanyag: Az IKEA kínálata semmilyen egyszer használatos műanyag terméket nem fog tartalmazni, valamint nem használják majd azokat a dolgozói kantinban, sem az áruházi éttermekben 2020-tól.


 
  • Az IKEA növeli a növény-alapú termékek számát az IKEA FOOD választékban, kezdve a vega hot-doggal, ami 2018 augusztusától lesz elérhető az IKEA áruházaiban.


 
  • Csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását és csökkenteni az IKEA teljes ökológiai lábnyomát átlagosan 70 százalékkal egy-egy termék előállítása esetén, így kevesebb vizet, energiát és vegyszert szükséges használni.


 
  • Továbbá 2025-re célul tűzték ki, hogy az IKEA házhozszállítása zéró károsanyag kibocsátású legyen és minden IKEA piacon elérhetővé váljanak az otthoni napelem megoldások.


"Azzal, hogy a működésünk teljesen körkörös lesz, azt szeretnénk elérni, hogy az emberek megváltozott életstílusához igazítsuk és meghosszabbítsuk a termékeink és alapanyagaink életszakaszát és az erőforrásokat a legokosabb módon használjuk fel. Ahhoz, hogy mindezt meg tudjuk valósítani, az összes termékünket úgy fogjuk tervezni a legelső lépéstől kezdve, hogy egyszerű legyen őket újrahasznosítani, újrahasználni, újra eladni és könnyen lehessen javítani" - mondta Lena Pripp-Kovac, az IKEA fenntarthatóságért felelős vezetője.

A fenntarthatósági vállalásokkal az IKEA, három fő kihívást kíván leküzdeni: a klímaváltozás káros hatásait, a nem fenntartható fogyasztást és a társadalmi egyenlőtlenséget.

A klímaváltozás hatásait, a világ óceánjainak és tengereinek vízszintemelkedését, valamint az étel és ivóvíz ellátás zavarait napjainkra egyre többen érzik. E téren az IKEA két fő aktivitási területet azonosított be: egyfelől csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását, ami jelenleg a nyersanyagok előállítása, valamint a termékek használata során jelentkezik. Másfelől arra ösztönözni az embereket, hogy takarékoskodjanak az ivóvízzel (az IKEA-ban elérhető lesz az a vízporlasztó, ami minden csappal kompatibilis és akár 90 százalékkal csökkentheti a vízfogyasztást) és ne bánjanak pazarlóan az étellel (több növényi eredetű étel és kevesebb felesleg az IKEA éttermeiben, bisztróiban).

2030-ra a föld népessége eléri a 8,5 milliárdot, 2050-re pedig 70 százalékkal több étel előállítására lesz szükség, nemcsak a növekvő népesség, hanem az állati eredetű ételek fogyasztása és az étel pazarlása okán. A nem fenntartható élet egyik látványosabb következménye az ivóvízkészlet csökkenése, a levegő és termőföld szennyezettsége. Az IKEA számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy hogyan segíthet az emberek számára fenntartható életet biztosítani a korlátozott jövőbeni körülmények között. A lakberendezési márka jelenleg több olyan fejlesztésen is dolgozik, ami a tiszta levegő előállításában segíthet, mint például a levegőtisztító függöny, vagy az otthoni levegőtisztító berendezés.

A harmadik nagy kihívás a társadalmi egyenlőtlenség: számos fejlődő térségben szélsőséges nélkülözésben élnek, a gyermekek és a fiatalok különösen. A gazdasági fejlődés dacára sokan bizonytalanok jövőjük, munkájuk és bevételeik kapcsán. Míg a technológiai fejlődés jótékony hatását sokan tapasztalják, majd 1 milliárd ember számára az áram és a technológiai eszközökhöz való hozzáférés csak álom marad. Mára több mint 100 millió ember hagyta el otthonát annak érdekében, hogy megélhetést találjon és családjának szebb hétköznapokat teremtsen - őket az IKEA foglalkoztatási programja segíti.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  IKEA kisebb üzletek Nagybritániában
  75 éves az IKEA
  Az IKEA visszahívja a kisállatoknak tervezett LURVIG vízadagolót
  IKEA Pop-up bemutatüzletek és terjeszkedés
  A bátor önkifejezésre szólít fel az IKEA
  Növekedéssel zárta pénzügyi évét az IKEA
  Támogatást ajánl, segítőket toboroz az IKEA
  Nyílik az IKEA új áruháza Soroksáron
  Vidéki városokba költözik az IKEA
  IKEA együttműködésben a stylisttal
  Látványos videó az IKEA soroksári áruházáról

További hírek ebben a kategóriában

Kép: SHARE SHARE-el a természetért
2019-02-18 11:44
Együttműködik az Audi Hungaria é...
1300 fiatal kezdi el pályafutásá...
Kétezer nevezés érkezett az Alko...
A L’Oréal ismét a vállalat...