Hírek
23632 hír az adatbázisban
A HEINEKEN műanyagmentes poharakat népszerűsítő kampánya
Marketinginfo.hu - 2018-06-28 11:48
CSR

A kedvező fogyasztói visszajelzések miatt a HEINEKEN Hungária úgy döntött, folytatja a májusban elindított, műanyagmentes poharakat népszerűsítő kampányát.

A májusi kampány tapasztalatai és a cég friss kutatása szerint a magyarok 93 százaléka a lebomló csomagolásokat részesíti előnyben a műanyagokkal szemben, ráadásul hiába számítunk közismerten árérzékenynek, mégis hajlandók vagyunk akár többet is fizetni a környezetkímélő megoldásokért.

A HEINEKEN Hungária idén májusban indította el műanyagpohármentes mozgalmát. Egy hónapon át, négy vendéglátóhelyen kínálták lebomló, növényi alapú, úgynevezett PLA poharakban a cég söreit. A kampányt reprezentatív omnibusz kutatás előzte meg, amely a vendéglátóhelyeken, májusban elvégezett kérdőíves felméréssel egészült ki. A kedvező visszajelzések arról győzték meg a sörgyártó vezetését, hogy érdemes folytatni a kezdeményezést.

A környezetbarát csomagolást szinte mindenki pártolja...

Kutatásban nagyon ritka, hogy egy kérdésre szinte minden megkérdezett ugyanazt válaszolja. Mégis ez történt a környezetbarát csomagolásokhoz való viszonyunkat firtató felmérésében. A megkérdezettek 93 százaléka ugyanis a lebomló csomagolásokat preferálja a műanyagokkal szemben. Százból alig négy embert hagy hidegen a kérdés. Hasonlóan sokan (98 százalék) vannak azok, akik fontosnak tartják, hogy kevesebb legyen a hulladék, ráadásul településtől és iskolai végzettségtől függetlenül.

A reprezentatív kutatás eredményeit a lebomló poharak májusi tesztje is visszaigazolta: a vendéglátóhelyeken megkérdezettek 79 százalékának számított, hogy nem sima műanyagból, hanem környezetbarát pohárból ihatta a sörét.

...készek vagyunk fizetni is érte - de csak módjával

Bár mi magyarok híresen árérzékenyek vagyunk, úgy tűnik, a környezetbarát megoldásokért mégis akár többet is fizetnénk. Legalábbis a reprezentatív kutatás szerint a megkérdezettek 70 százaléka adna ki több pénzt, hogy egy terméket környezetbarát, lebomló csomagolásban vegyen meg. Alig 22 százalék azok aránya, akik erre nem hajlandók.

A vendéglátóhelyeken végzett májusi kérdőíves felmérés arra is kitért, mennyit áldoznának a fogyasztók a lebomló poharakért. Amellett, hogy az elsöprő többség, 90 százalék tényleg kész lenne a zsebébe nyúlni, a legtöbben - a válaszadók közel fele - 50 forintban húzta meg az áldozatvállalás határát, ami többségük szerint akár betétdíjként is elfogadható lenne. A válaszadók 27 százaléka ugyanakkor 100 forintot sem sajnálna a környezetbarát pohárért.

A HEINEKEN-t az is érdekelte, vajon csökkenti-e a sörfogyasztás élvezeti értékét a lebomló pohár. A kérdőívek alapján kijelenthető, hogy nem: a többségnek fel sem tűnt, hogy nem műanyagban szolgálták fel a sörét.

500 év helyett három hónap

A HEINEKEN cégcsoport "Csapoljunk jobb világot!" elnevezésű fenntarthatósági programja már több mint tízéves. Az ehhez kapcsolódó, az idén januárban bejelentett, 2030-ig szóló Dobd a C-t! keretében folyamatosan keresnek innovatív megoldásokat annak érdekében, hogy a vállalat tovább csökkentse ökológiai lábnyomát. Ennek legnagyobb szeletét, 39 százalékát a csomagolóanyag teszi ki. A műanyagmentes mozgalom tehát éppen a legkritikusabb ponton hozhat előrelépést.

Ráadásul a PLA poharaknak az előállítása is jóval környezetkímélőbb, mint a klasszikus műanyagoké: a teljes gyártási ciklus során 80-90 százalékkal kevesebb széndioxid jut a levegőbe. Arról nem is beszélve, hogy megfelelő körülmények között mindössze három hónap alatt teljesen lebomlanak, míg ehhez a sztenderd műanyagpoharaknak 500 évre van szükségük. Éppen ezért, a PLA poharakat a cég szelektíven gyűjti és komposztálókba szállíttatja, hogy vagy visszakerüljenek a természetbe, vagy újra poharak készülhessenek belőlük. A kampány egyedülálló a HEINEKEN csoporton belül is, így van esély rá, hogy jó gyakorlatként más országokban is követőkre talál. A holland, ír, brazil és bolgár kollégák már jelezték is az érdeklődésüket.

A HEINEKEN májusi mozgalmának célja a szemléletformálás mellett az volt, hogy társadalmi összefogást sürgessen a hulladék- és azon belül is a műanyagmentesítés érdekében. Ehhez kapóra jött az ENSZ 2018. június 5-i környezetvédelmi világnapja, amelynek fókusztémája a műanyag volt. Az eseményhez kapcsolódva szerveztek szemléletformáló workshopot piaci és civil szereplők bevonásával június 8-án a Kobuci kertben. Ezen hazai nonprofit szervezetek és vendéglátóipari szereplők számoltak be a No Waste Budapest mozgalom keretében hulladékcsökkentési kezdeményezéseikről, amelyek - legjobb gyakorlatként - remélhetőleg mind több követő számára válhatnak példaértékűvé.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A holland sörmárka megérkezett az MVM Dome-ba
  Tíz év után újra a Heineken a Balaton Sound névadója
  Több műanyagrészecskét esznek meg az emberek átlagosan
  Eltűnnek az egyszer használatos műanyag táskák a dm-ből
  Nemzetközi szövetség alakult a műanyagszennyezés felszámolására
  Új Marketing és trade marketing igazgató a HEINEKEN Hungáriánál
  Magyar komló a Heinekenben
  Úsznak a cégek a műanyagban
  Józanságra buzdít a Heineken és az ORFK
  Egyetemisták csökkentik a Heineken ökolábnyomát
  Újjáéleszti a hazai komlótermesztést a HEINEKEN
  Lebomló söröspohárral indítja a májust a Heineken
  HEINEKEN az ittas vezetés ellen
  Ötleteket vár a Heineken
  Sopron lehet a hazai sörgyártás regionális fellegvára
  Újabb innováció a Heinekennél
  Az ALTEO és a HEINEKEN együttműködnek tovább

További hírek ebben a kategóriában

Kihirdették a K&H a fenntartható...
Több mint 35 millió forintot ado...
Az idei Adni Öröm! karácsonyi ad...
Év végi díjeső és tudatos felelő...