Hírek
22365 hír az adatbázisban
A hazai dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány indult
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-06-26 13:33
Kereskedelem

A hazai dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány indult "Nyár, dinnye, szeletem" elnevezéssel az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) összefogásával.

A közlemény szerint a kampányban különböző helyszíneken, rendezvényeken, valamint gyermektáborokban ismertetik a Magyarországon kapható dinnyefajták jellegzetességeit, felhasználásuk sokféleségét, a dinnyefogyasztás előnyeit.

Győrffy Balázs, a NAK elnöke június 13-án, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületével kötött együttműködési megállapodást követő sajtótájékoztatón elmondta, hogy becslések szerint idén a görögdinnye várható termésmennyisége 192 ezer tonna lesz, mintegy 5 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ennek 40 százalékát exportálják a termelők, jelentős felvevőpiacnak számítanak a környező országok, valamint Németország és a Baltikum.

A NAK elnöke rámutatott arra, hogy Magyarországon található Európa negyedik legnagyobb görögdinnye-termőterülete, amely az elmúlt 15-20 évben csökkenő tendenciát mutatott, de az utóbbi 2-3 évben sikerült 5 ezer hektár körül stabilizálni. Így idén a görögdinnye termőterülete a tavalyival közel azonos, mintegy 4800 hektár lesz.

Győrffy Balázs szerint az elmúlt évek promóciós kampányainak sikerét bizonyítja a hazai fogyasztás növekedése: míg az éves dinnyefogyasztás 10 éve fejenként 8-9 kilogramm volt, mostanra 13-15 kilogramm körül mozog.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Dísznövényeket népszerűsítő kezdeményezés indult
  'Keresd a hazait!' nyereményjáték
  Kampányt indít az agrárkamara a dinnyetermelésért
  A SPAR dinnye-roadshow
  Már kapható a magyar dinnye a legtöbb áruházláncnál
  Kizárólag hazai dinnye a Lidl-ben
  Magyar dinnye a SPAR-ban
  Kizárólag magyar dinnye a Lidl-ben
  Sikeres a dinnye promóciós program
  A Tesco árpolitikája ellen tiltakoztak a dinnyetermelők
  A hazai dinnyét népszerűsítő program indul
  Hazai termelőktől vesz dinnyét a Tesco
  Dinnyekampány a SPAR-tól

További hírek ebben a kategóriában

Jelentősen csökken a használtaut...
300 álláshelyet hoz létre a Jysk
Többet és többször rendelnek a v...
Létszám limitet vezet be áruháza...