Valóra váló álmokkal futott be a Sberbank reklámfilmje
Marketinginfo.hu - 2018-06-14 12:48 Reklám
Kutya, kisgyerek, valóra váló álmok és egyedi vizuális megoldások -ezekkel hatnak leginkább a nézőkre a hazai reklámok egy vonatkozó kutatás szerint.
A Synteiq magyar kutató cég neuroscience módszerekkel vizsgálja, hogy a reklámok mennyire képesek megragadni a figyelmet és az érzelmeket. Ebből következtetnek rá, hogy milyen hatékonysággal működnek egyes brandek kreatív spotjai.
A kutatócég legutóbbi felmérésében három reklámspot emelkedett ki a többi közül: a Dulux, a Sberbank és a Vodafone kreatív szakemberei tudták leginkább megszólítani a célközönségüket. Míg a Dulux a gagekkel, a Vodafone pedig kreatív vizuális megoldásokkal operált, a Sberbank a közönség érzelmeire hatott.
A legjobb iparági szpot
A Sberbank reklámspotja több év kihagyás után az első itthon forgatott reklámfilmje volt a vállalatnak. A koncepció arra a márkaüzenetre épült, hogy a Sberbank megbízható és kiszámítható segítséget nyújt az egyéni vágyak és célok megvalósításában a kedvező pénzügyi konstrukcióival.
A Synetiq kutatása szerint a nézők mind érzelmileg, mind tudatosan képesek voltak azonosulni a spot üzeneteivel, kapcsolódni tudtak a szereplőkhöz és vágyaikhoz egyaránt. Az álmok valóra válásáról szóló film elérte, hogy a nézők 36 százaléka emlékezzen a reklámra, és 43 százaléka fontolóra vegye a vállalatot, ami 17 százalékos növekedés a korábbiakhoz képest. Ezzel az eredménnyel a Synetiq kutatásában a Sberbank az iparág legjobb spotját tette le az asztalra, a teljes reklámpalettát tekintve pedig összesítettben a második leghatékonyabb reklámmal bírt a vizsgált időszakban.