Változatlanul a Tesco áll a magyarországi kereskedelmi toplista élén
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-06-07 12:53
Kereskedelem
Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, csaknem 809 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin az MTI-vel.
A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 604 milliárd, a Spar 562,5 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2017-ben. A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban ismét a CBA a negyedik, 508 milliárd forintos bruttó forgalommal. Változás is történt a listán, a Lidl 450 milliárd forintos bruttó bevétellel az ötödik lett tavaly a 2016-os hatodik pozíció után. A diszkontlánc a Reált előzte meg, amely bruttó 398 milliárd forintos forgalmával a hatodik helyen végzett. Az Auchan 363,5 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 260 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 208 milliárddal a kilencedik. A dm 93,9 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 78,4 milliárddal ismét a tizenegyedik lett. A toplistán összességében minden lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest. Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben kiemelte: az FMCG-szektor egésze jól teljesített, köszönhetően a fogyasztás emelkedésének, a bizalmi index kimagasló értékének, a növekvő béreknek és a munkanélküliség csökkenésének. Értékelése szerint ugyanakkor a munkaerőhiány egyre súlyosabb, amelyre a technológiai fejlesztések nem mindenhol és nem minden cég számára nyújtanak jövőbeli megoldást. A törvényi előírások mellett a munkaerőhiány is nagymértékű béremelést kívánt meg a cégektől tavaly, és ez az elvárás nehéz helyzetet teremtett a kisebb cégeknél, a kevés alkalmazottal dolgozó kisboltok esetében. Hozzátette azonban azt is, hogy bár a kisboltok száma tovább csökkent, az egy boltra vetített forgalmuk viszont nőtt. A közlemény szerint a fogyasztók oldaláról jellemző volt tavaly a prémium márkák iránti kereslet növekedése és az egészséges életmódra való még fokozottabb figyelem, amely az innovációk egyik fő motorja.
Kapcsolódó cikkek:
Digitális vezetők toplistája
Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
A Tesco ismét vásárlói kezébe adja a döntést
Szegeden és Hódmezővásárhelyen is a Tesco lett az év SuperStore boltja
Szépséghibás gyümölcsöt és zöldséget értékesít a Tesco
Jól teljesített a Tesco
A dolgozóbarát foglalkoztatási forma a Tesco-nál
Celldömölkön megújult a Tesco
Megújul a Tesco celldömölki áruháza
Stratégiai szövetségre lép a Tesco és a Carrefour
150 millió terméket kézbesített a Tesco 5 év alatt
Elindult a MoneyGram és a Tesco Készpénz Átutalási Szolgáltatása
A vásárlókért újított a Tesco Budaörsön és Csepelen
Szakképzéssel válaszol a Tesco a munkaerőpiaci kihívásokra
Jól teljesített a Tesco
Szolnoki Tesco szupermarket lett az Év Boltja
Kétmilliárd forintos beruházással újított fel áruházakat a Tesco
A Tesco közösségeket támogató programja
Javult a Tesco éves eredménye
Bővült a Felelős Támogató Védjegy birtokosainak köre
Ismét Felelős Támogató Védjegyet kapott a Tesco
Új kampányt indított a Tesco
A Tesco közösségépítő programja
A Tesco támogatásával kapott eredetvédelmet a makói hosszú
Grand Prix-t nyert a Tesco
|