Hírek
23258 hír az adatbázisban
Tízből hat magyar a szelektív hulladékgyűjtés pártján
Marketinginfo.hu - 2018-06-01 12:12
Kutatás

A víz- és energiatakarékosság, valamint a szelektív hulladékgyűjtés a legfontosabb szerintünk.

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és - bevallása szerint - a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből. Legfontosabb környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalónak a víz- és energiatakarékosságot, illetve a szelektív hulladékgyűjtést tekintik a magyarok.

A környezetvédelemmel kapcsolatos kérdések és aggodalmak tekintetében a magyarok első helyen a víztakarékosságot említik, a felmérésben résztvevők egyötödénél végzett ez az első helyen. Leginkább a 40+-os korosztályt és a Budapesten, valamint a főváros közelében élő lakosokat izgatja a kérdés. Emellett fontosnak találjuk az energiatakarékosságot és a szelektív hulladékgyűjtést is, de a megújuló energiaforrások használatát és a tudatos élelmiszer-felhasználást is a környezetvédelem felé tett aktív lépésnek tekintik a magyar fogyasztók.

A környezettudatos magatartásformák mindinkább megjelennek a fogyasztói attitűdökben: Európában a fogyasztók közel fele lenne hajlandó vásárlási-fogyasztási szokásain változtatni bolygónk védelme érdekében. Ez Magyarországon is konkrét tettekben és lépésekben képeződik le:
A választott márka fenntarthatósággal kapcsolatos tudatossága a válaszadók mintegy 40 százalékánál befolyásoló tényező, emellett bevásárláskor a magyarok közel fele visz magával bevásárlótáskát. Közel egyötödük pedig a szövet és papír táskákra voksol, így csökkentve a műanyag hordtasakok okozta környezeti terhelést.

A harmadik helyen emlegetett szelektív hulladékgyűjtésnél ugyanakkor árnyaltabb a kép, ha a valódi tetteket nézzük: a megkérdezettek mindössze alig 40 százaléka váltja vissza legalább alkalmilag az üres üvegeket, és több mint fele szinte soha nem viszi vissza. A fáradt olaj begyűjtése és leadása gyakorlatilag teljesen idegen a magyar fogyasztóknak, százból mindössze tizennégy fő gondoskodik róla, hogy a fáradt olajtól a megfelelő módon váljon meg.

"Bolygónk állapota és a környezetvédelem globálisan is izgatja a fogyasztókat, a Föld lakosságának négyötöde kifejezetten aggódik a víz- és légszennyezettség mértéke miatt" - mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. "Egyik globális felmérésünk szerint a vízhiány miatt tízből heten aggódnak, de az élelmiszerek csomagolásából keletkező hulladék és kidobott élelmiszer is legalább ennyire nyugtalanító."

A csomagolás okozta környezeti ártalmak enyhítése érdekében az európai lakosság több mint fele választaná egy adott termék esetében a környezetkímélőbb csomagolást. Közel ugyanennyien a dizájnnal kapcsolatban is hajlandóak kompromisszumot kötni. Kevésbé rugalmasak a fogyasztók azonban, ha a választott termék ízéről és állagáról kellene lemondani, erre százból tizenpáran lennének hajlandóak.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A húsfogyasztás csökkentésére kevésbé nyitottak a magyarok
   Mit kell tudni a pizzásdoboz szelektív gyűjtéséről? (x)
  A szelektív hulladék helyes válogatását ösztönzi az FKF
  Még mindig keveset szelektálunk
  Nagyszabású hulladékgyűjtési akció a Tesco-nál
  Ismét országos hulladékgyűjtési kampányt indít a Tesco
  Szelektív hulladékgyűjtés verseny
  Felmérés a bolti szelektív hulladékgyűjtésről
  Ünnepi hulladékgyűjtési akciót tart a Tesco
  Újabb hulladékgyűjtési kampányt indít a Tesco
  Beindulhat a szelektív hulladékgyűjtés a boltokban

További hírek ebben a kategóriában

10-ből 9 magyar jelentősen vissz...
Generációváltás: cégek tízezrei ...
Generációs szakadék az online vá...
Siófok, Balatonlelle és Zamárdi ...