Hírek
23526 hír az adatbázisban
A reklámszakmát vasárnap váratlan és pótolhatatlan veszteség érte
Marketinginfo.hu - 2018-05-31 13:02
Reklám

A Magyar Reklámszövetség Sas Istvánt, az MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tagját és a hazai reklámszakma példaképét, legnagyobb alakját a saját halottjának tekinti.

29 évesen az akkor alakult Magyar Reklámszövetség első elnökségének legfiatalabb tagja volt, később négy éven át alelnökként tevékenykedett. Jelentős szerepe volt a reklámszakma közösséggé szerveződésében. A Magyar Reklámszövetség érdemei elismeréseképpen elsőként neki adományozta a Tiszteletbeli Örökös Tag címet.

A "Magyar Reklámért" kitüntetést kétszer is megkapta. Egy korszak legendás reklámfilmjei kötődnek nevéhez (Hurka Gyurka, Skála kópé, Pécsi kesztyű, Cascót akarok, Liberó, Traubiszóda, OTP forgóajtó, Köszönjük Sárvár...), melyeknek egyszerre volt írója, rendezője, néha operatőre is. A hazai reklámfilm szemléken csapatával tíz év alatt közel száz díjat nyert, de a televíziós közönségszavazásokon is folyamatosan ő volt a legsikeresebb. Nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő teljesítménynek számít, hogy a Cannes-i Fesztiválról egymaga 1 ezüst, 7 bronz és 3 Nemzeti díjat hozott el. Balázs Béla díjas, Érdemes művész - ez utóbbi magas kitüntetést Tóth József fotóművésszel csak ketten kapták meg a reklámszakma történetében.

Már 1976-ban tanított a Magyar Kereskedelmi Kamara szervezésében létrejött első reklámos képzésen. A reklámszakma utánpótlásának több nemzedéke került ki szárnyai alól. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola címzetes főiskolai tanáraként és számos külföldi egyetemen is tanított marketingkommunikációval kapcsolatos, igen szerteágazó tárgyakat.

Négy nagy sikerű könyvet írt, melyek hiánypótló, fontos fejezetet jelentettek a reklámhoz kapcsolódó szakirodalom palettáján. Az idén jelent meg ötödik könyve.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Szakmai emlékest Sas Istvánról, a magyar reklám ikonikus alakjáról
  Nagyágyúk az Evolution konferencián
  Állami kitüntetés Sas Istvánnak

További hírek ebben a kategóriában

A Miller Mix globális kampánya a...
A nyár a Borsodi Friss új ízével
Közönségdíjas lett a Lidl karács...
A reklámadó hatásai az iparág dö...