Hírek
21511 hír az adatbázisban
Felbolydult az álláspiac, mindenki jobb munkát szeretne
Marketinginfo.hu - 2018-05-31 09:21
Kutatás

Az aktív álláskeresők túlnyomó többségének jelenleg is van munkája, de folyamatosan figyelik a kínálatot és nem restek jelentkezni, ha vonzó lehetőséget találnak.

A Profession.hu legújabb kutatása ezúttal a munkakeresési trendet mérte fel. Nemcsak arra voltak kíváncsiak, hogy mi motiválja a jelentkezőket, hanem arra is, hogy milyen csatornákat és technikákat vesznek igénybe az ideális munkahely megtaláláshoz.

Bátrabban keresünk állást

Figyelemfelkeltő, hogy a kutatás szerint, az elmúlt egy évben állást keresők 66 százaléka jelenleg is aktív pályázó, függetlenül hogy van-e munkája vagy nincs. Az elmúlt egy éven belül állást keresők 56 százaléka tapasztalt munkavállaló, sőt 12 százalékuk vezetői, szakértői múlttal is rendelkezik, 18 százalékuk fizikai vagy szakmunkás végzettségű és ugyanennyien vannak a pályakezdőként munkát keresők is. Szerintük az álláskeresési folyamatban a munkaadó visszajelzésére való várakozás (39%) viszi el a legtöbb időt, de az állásajánlatok böngészése (36%) is időigényes feladat. A legtöbben az iparban (15%), míg a belkereskedelemben 12 százalék talált munkát vagy próbál meg elhelyezkedni. Népszerűek a különböző kommunikációs és marketing szakterületek (9%) valamint a turizmus, vendéglátásban elérhető munkakörök is (8%) is.

Átlagosan fél év alatt új munkahely

A munkahelyi tapasztalattal rendelkező aktív pályázók (14%) átlagosan 60 nap alatt találtak új munkát maguknak. A további adatok azonban azt mutatják, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv. A legnagyobb hazai állásportál adatai szerint az eredmény nem meglepő, mert a könnyen elérhető és motivált jelöltek 75 százaléka álláskereső oldalakat használ munkakereséshez. Ők nemcsak a felkínált állásról szeretnének tájékozódni, de tudni akarják, hogy a pozíciót felajánló cégről milyen tapasztalatai vannak a korábbi pályázóknak, hol helyezkedik el a térképen, jók-e a közlekedési lehetőségek, vagy éppen milyen javadalmazási rendszert alkalmaz.

Tálcán kínált új munkahely

Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy hónapról-hónapra látogatási rekordokat döntünk. Azt látjuk, hogy a megváltozott munkaerő-piaci helyzetnek köszönhetően egyre válogatósabbak a jelentkezők és tőlünk egyre komplexebb, pontosabb megoldásokat várnak. Azért, hogy gyorsan, személyre szabott ajánlatokat szolgálhassuk ki őket, folyamatosan komoly fejlesztéseket hajtunk végre. Ennek eredménye például az ajánlórendszerünk is, melynek segítségével nemcsak az adott állásról kap alapos információt az érdeklődő, hanem a cégről is. Annak érdekében, hogy megőrizzük piacvezető szerepünket, nem elégedünk meg azzal, hogy 15 éves technológiai tapasztalattal rendelkezünk, hanem folyamatosan a legújabb digitális alkalmazások bevezetésén dolgozunk. - tájékoztatott Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, a legújabb álláspiaci trendekkel kapcsolatban.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nőtt az álláspiac
  A magyar munkavállalók több mint fele könnyen találna új állást
  JobGroup: klímaváltozás zajlik az álláspiacon
  Klímaváltozás zajlik az álláspiacon
  Dinamizálódik a megváltozott munkaképességűek álláspiaca
  Növekedést várnak az online álláspiacon
  Nincs összhang az álláspiacon
  Alulszámolt bérigények

További hírek ebben a kategóriában

Egészségtudatosabbak az okosórák...
A hazai munkaerőpiac 2019-ben
Jobban bíznak az innováció erejé...
Nőnapkor a magyar nők négyötöde ...