Hírek
20233 hír az adatbázisban
Növekszik a magyarok takarítási kedve
Marketinginfo.hu - 2018-03-27 16:48
Kutatás

2017. március és 2018. február között 33 milliárd forint fölött költöttünk tisztító- és takarítószerekre, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Változatlan maradt a takarítószerek slágerlistája: 13 milliárdos éves forgalommal az általános tisztítók viszik a prímet, ez értékbeli eladás szempontjából megegyezik az előző évi adatokkal. Ezzel szemben mind nagyobb gondot fordítunk a legkisebb helység tisztítására: 5300 tonnányi tisztítószert húztunk le a vécén. A kategória értékbeli éves forgalma 6 százalékkal bővült, és alulról súrolja a tízmilliárd forintot.

A kényelem jegyében továbbra is hódítanak az eldobható háztartási tisztítókendők is, értékbeli és mennyiségi forgalmuk egyaránt több mint harmadával nőtt; erre kétmilliárd forintnál is többet hagytunk ott a hazai kiskereskedelemben.
Kisebb, ugyanakkor erőteljesen feltörekvő kategória a száraz bútorápoló kendőké, mely értékben közel 50 százalékkal növelte forgalmát, míg mennyiségben ötödével bővült a kategória. A porcicák elleni küzdelem jegyében 16 százalékkal növelték értékbeli eladásukat a poreltávolító eszközök, erre 99 millió forintot költöttünk a vizsgált időszakban.

"Az elmúlt 12 hónapban tovább nőtt a magyarok takarítási kedve, hiszen mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak tisztítószerekből, ez több mint 51 ezer tonna terméket jelent" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Mint a vegyi árukat általában, a takarítószerek kétharmadát jellemzően a drogériákból, valamint hiper- és szupermarketekből szerezzük be."

Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók (mely esetében 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése), valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ez utóbbi két kategória esetében ugyanis 60 százalék fölött jár a kereskedői márkák piaci részesedése.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Európa élbolyában a magyar kiskereskedelem forgalma
  Nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma
  Négy fő trend az online kiskereskedelemben
  Kilőtt a magyar kiskereskedelem 2017 II. negyedévében
  Nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma
  4,5 százalékkal nőtt kiskereskedelem forgalma
  Ilyen reklámokkal érhető el a legtöbb tévénéző

További hírek ebben a kategóriában

Több mint hárommillióan vásárolt...
Jelentősen nőtt az internetezők ...
Forradalom előtt áll a gyógyszer...
Nem hatékony az ellátási lánc a ...