Hírek
20370 hír az adatbázisban
Csökkent a LEGO bevétele
Marketinginfo.hu - 2018-03-09 11:03
Márkák

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2017. évre vonatkozó pénzügyi eredményeit, amelyek a bevétel és az üzemi nyereség csökkenését jelzik.

 
  • A teljes évre jutó bevétel 8%-kal, 35 milliárd dán koronára csökkent a 2016-os 37,9 milliárdhoz képest. A devizapiaci hatások kizárásával, a teljes éves bevétel 7 százalékkal csökkent 2016-hoz képest.
  • A 2017. évi üzemi nyereség (vagyis a pénzügyi tételek és az adó előtti eredmény) 10,4 milliárd dán korona volt, szemben a 2016-os 12,4 milliárddal, ami 17 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.
  • A teljes üzleti évre vonatkozó nyereség 7,8 milliárd dán korona volt, szemben a 2016-os 9,4 milliárddal.
  • Az üzleti tevékenységből származó cash flow az év során 10,7 milliárd dán korona volt, szemben a 2016-os 9,1 milliárddal.
  • A bevételek visszaesését részben az értéklánc egészének átszervezése okozta. A globális fogyasztói értékesítés a 2017-es év utolsó hónapjaiban stabilizálódott, majd emelkedő tendenciát mutatott.


Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója elmondta: "2017. a kihívás éve volt számunkra. Bár összességében nem vagyunk elégedettek a pénzügyi eredményekkel, az év végét azonban jobb helyzetben zártuk. Decemberben a 12 legnagyobb piacunk közül hétben növekedett az értékesítés, és 2018-ba már egészséges készletszinttel léptünk. 2018-ban stabilizáljuk a céget és beruházunk a hosszútávon fenntartható növekedés érdekében.

2017. folyamán a bevételek az érett piacainkon csökkentek, ennek egyik fő oka a készletek csökkentése, ez befolyásolta a nyereségünket is. Egyszerűsítettük és csökkentettük a szervezetünket, hogy megfeleljen az aktuális üzleti elvárásainknak - ezeket a nehéz lépéseket már magunk mögött tudhatjuk. A mérlegünk, a cash flow-nk, valamint a nyereségességünk továbbra is stabil alapot jelent.

2018-at már kedvezőbb helyzetből indítottuk, és az elkövetkező évben stabilizáljuk a céget, továbbra is sokat fektetünk be a termékekbe, folytatjuk a hatékony globális marketinget és az optimalizált végrehajtási folyamatokat. Nincs gyors megoldás, időre van szükség a hosszú távú növekedés eléréséhez."

Míg Észak-Amerikában és Európában a meglévő piacokon elért bevételek 2017-ben csökkentek, összességében a vásárlói értékesítés több piacon javult, különösen az év utolsó hónapjaiban. A LEGO Csoport további növekedési lehetőséget lát ezeken a területeken is, és szorosan együttműködik a kiskereskedelmi partnereivel, hogy a LEGO® játékélményt minél több gyermek megtapasztalhassa.

A Csoport másik nagy potenciális piaca Kína, ahol 2017-ben a bevételek két számjegyű mértékben növekedtek. A cég nemrégiben aláírt egy partnerségi megállapodást az egyik legnagyobb internetes kereskedelmi céggel, a Tencent-tel, és tervezi, hogy tovább növeli jelenlétét ezen a stratégiai piacon. A vállalat 2018. végéig irodát nyit Dubaiban, hogy támogassa a közel-keleti és afrikai terjeszkedésre irányuló erőfeszítéseket.

A LEGO portfóliójában a klasszikus LEGO készletek teljesítménye kielégítő volt, és a LEGO City, a LEGO DUPLO, a LEGO Creator és a LEGO Friends folyamatosan jól teljesítettek, jól mutatva a LEGO játékélmény időtlen vonzerejét. A LEGO Ninjago profitált a szeptemberben megjelent filmből is. A LEGO Star Wars termékek, amelyek 2017 második felében jelentek meg, az elvárásoknak megfelelően teljesítettek.

"A Földnek tett ígéret": a gyermekek, a közösségek és a környezet iránti elkötelezettségünk

2017-ben a LEGO Csoport folytatta erőfeszítéseit annak érdekében, hogy minél több gyerekhez juttassa el a LEGO játékélményt világszerte, és teljesítse azt az ígéretét, hogy pozitív hatással lesz a bolygóra és a közösségekre, amelyeknek a vállalat is része.

Christiansen elmondta: "Elkötelezettek vagyunk a küldetésünk iránt, hogy ösztönözzük és fejlesszük a holnap építőit. A törekvésünk, hogy több gyerekhez juttassuk el a LEGO élményeket, fontosabb, mint valaha. Céltudatosságunk világszerte fontos a gyerekeknek és szülőknek, valamint kollegáink számára. Mi továbbra is olyan tevékenységekbe fektetünk be, amelyek pozitívan befolyásolják a gyermekek életét, a helyi közösségeket, valamint a környezetet."

A LEGO Csoport folytatta együttműködését az UNICEF-fel is. Novemberben támogatta az UNICEF Gyermekek Világnapjának kezdeményezését, amelyek célja, hogy a gyermekek világszerte hallathassák hangjukat.

2017. májusában a vállalat lett az első olyan játékgyártó, amely elérte, hogy energiafogyasztásának 100%-át megújuló energiaforrásokból fedezze, ráadásul mindezt három évvel a kitűzött cél előtt. 2018-ban a cég folytatja partnerkapcsolatát a WWF-fel, és ambiciózus célokat tűzött ki a széndioxid kibocsátás csökkentésére az egész ellátási láncban. A jövőre nézve célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ig 100%-ban fenntartható anyagokat használjon. Márciusban a Csoport bejelentette, hogy megkezdte az első növényi alapanyagból készülő elemek gyártását. 2018 során megjelennek a készletekben a cukornádból készült műanyagból gyártott növény építőelemek, például levelek vagy fák.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jelentett a Lego
  Nőtt a Lego bevétele
  Bővíti együttműködését a kormány és a Lego
  LEGO: 10% bevételnövekedés
  Nőtt a Lego Csoport árbevétele és nyeresége
  Sokat nőtt a LEGO bevétele
  Látványos eredmények a LEGO csoportnál
  A LEGO célja: 2020-ra 100%-ban megújuló energiából energiaigény fedezete

További hírek ebben a kategóriában

Őrületes foci a Pepsivel
Új növényi italcsalád a Coca-Col...
Megújul az Accor Hotels
Folyékony műtrágyát is gyárt jún...