Hírek
20219 hír az adatbázisban
A fogyasztók tudják, mit akarnak a digitális térben is
Marketinginfo.hu - 2018-02-08 17:22
Kutatás

A fogyasztók döntő többsége nyitott a testreszabott megkeresésekre, és vásárlásaikkor figyelembe veszik az ilyen módon kapott információt.

Mindezt úgy, hogy tájékozottnak tartják maguk adat- és fogyasztóvédelemmel kapcsolatban - derül ki a DIMSZ friss kutatásaiból, melyet az Európa Tanács Adatvédelmi Napja alkalmából kommunikálnak.

A DIMSZ megbízásából a Magyar Posta támogatásával a KutatóCentrum által készített E-commerce fogyasztói attitűd kutatásból kiderül, hogy a fogyasztók adatmegadási hajlandóságát 74%-ban annak célja és a kért adat típusa határozza meg. 57%-uk fontos szempontnak tartja, hogy adatainak megadása milyen előnyökkel jár, és 39%-uk tisztában van azzal, hogy az adatmegosztás a modern gazdaság része.
Az adatvezérelt marketing eszközökre fókuszáló DM Szenzor fogyasztói kutatás megmutatja, hogy válaszadók 87%-a nyitott az emailes megkeresésekre és több, mint a felük (54%) vásárolt egy éven belül ilyen megkeresés hatására. Szintén a fogyasztói tudatosságot igazolja, hogy a válaszadók 60%-a járatosnak tartja magát adat- és fogyasztóvédelmi kérdésekben is.

"A kutatásaink is megmutatják, hogy a vásárlók oldaláról nyitottság, fogadókészség van, főleg akkor, ha transzparens módon, számukra kontrollt biztosítva és testreszabottan kommunikálunk. Ha látják milyen előnnyel jár ez számukra, megadják a testreszabáshoz szükséges adatokat, értékelik és vásárlásaiknál felhasználják az ezen adatok alapján kapott információt. Az adatvezérelt kommunikációs szakma felelőssége, hogy ezeket az eszközöket megfelelően/fenntarthatóan a közönség számára értéket teremtően használjuk" - mondta el Huszics György a DIMSZ elnöke.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az MRSZ és a DIMSZ a környezetvédelmi termékdíjról
  Javaslatok a GDPR bevezetését előkészítő törvény tervezetéhez
  Szakmai szövetségekkel közös tájékoztatósorozat a DIMSZ által

További hírek ebben a kategóriában

Több mint hárommillióan vásárolt...
Jelentősen nőtt az internetezők ...
Forradalom előtt áll a gyógyszer...
Nem hatékony az ellátási lánc a ...