Hírek
23584 hír az adatbázisban
METU a nemzetközi startup hálózatban
Marketinginfo.hu - 2017-12-12 18:23
CSR

Egyedüli egyetemi partnerként csatalakozott a közép-európai startupok fejlődését támogató hálózathoz a Budapest Metropolitan Egyetem (METU).

A Central European Startup Awards (CESA) a régió startup-versenyeként és networking-fórumaként nemzetközi szinten emeli ki a tehetséges vállalkozókat.

Évek óta a saját vállalkozás létrehozása a legvonzóbb jövőkép a magyar fiatalok számára - derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem legfrissebb Karrierterv kutatásából. A Magyar Startup Riport tavalyi felmérése szerint pedig a magyar startup alapítók többsége magasan képzett fiatal, akiknek 62 százaléka egyetemi végzettséggel rendelkezik.

A startup-kultúra meghonosodása a hazai oktatási intézményeket is változásra készteti. A CESA-val közös együttműködés keretében a METU szorosabbra fűzi kapcsolatát a szektor országos és regionális szintű szereplőivel, hogy hallgatói hazai és nemzetközi példák alapján sikerrel valósíthassák meg saját ötleteiket. A nemzetközi hálózat jelenleg a régió 10 országában, Magyarországon, Ausztriában, Szlovéniában, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Bulgáriába, Romániában, Szerbiában és Horvátországban van jelen. Csaba Zoltánt, a METU stratégiai igazgatóját, és Király Zsolt egyetemi docenst is beválasztották a CESA tanácsadói közé, akik így aktívan részt vesznek a tehetséges magyar startupperek felfedezésében és karrierjük elindításában.

Idén novemberben a 10 tagország 100 legjobb startupja versengett a Central European Startup Awards (CESA) szófiai nagydöntőjében, akik közül a magyar Turbine.AI bizonyult a legjobbnak. A cég 12 kategóriából háromban is győzött: a legjobb biotech és a legjobb mesterséges intelligencia kategóriák mellett a verseny négy éves történetében először nyerte el magyar vállalkozás az év startupja címet.

"A METU számára kiemelt fontosságú a vállalkozói, ezen belül a startup szemlélet, ez megjelenik az oktatott tantárgyakban, a tehetségműhelyekben, valamint az egyéni mentorálásban is. Számos hazai és nemzetközi startup diákversenyen képviseltetjük magunkat, volt hallgatóink projektjei ma már olyan elismert vállalkozásokká nőtték ki magukat, mint az iLandGuide, az Apróséf, vagy a Miutcánk. A CESA-val megkötött együttműködés a garancia arra, hogy folyamatosan megújulva, a piaci igényeknek megfelelő releváns tudást tudjunk adni a hallgatóinknak." - mondta Csaba Zoltán, a Metropolitan Egyetem stratégiai igazgatója.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Együttműködés az MNB-Edulab és a Budapesti Metropolitan Egyetem között
  Marketing mesterképzés (MSc) a Metropolitanen
  METU kampánya a felvételizőkért
  Újabb kutatás METU-tól
  Pályaorientációs kutatás a METU-tól
  Saját vállalkozásban hisznek a METU hallgatók
  Digitális kommunikációs kampány a Metropolitan-en

További hírek ebben a kategóriában

Több mint 35 millió forintot ado...
Az idei Adni Öröm! karácsonyi ad...
Év végi díjeső és tudatos felelő...
24 millió forintnyi adomány a LI...