A szakmai megmérettetéseken olyan ügyfelek számára készült kampányokat ismertek el, mint a Soproni, az Ökumenikus Segélyszervezet és a Vodafone, a Decathlon vagy a Hey-Ho.
A reklámügynökség 10 ügyfelének 16 kampányával indult a világ több mint 40 országában megrendezett reklámhatékonysági verseny hazai fordulóján, az Effie-n. A közel 100 hazai marketingkommunikációs szakember által zsűrizett megmérettetésen az ACG 29 nevezéséből 17 került shortlistre, és végül 12 Effie-vel tértek haza a szakemberek.
"A Soproni számára készített IPA kampányunkkal nyert Effie-k azért különlegesek számunkra, mert nagyon speciális ügyfél-ügynökség munkát ismertek el: már az insight kutatástól kezdve, a termékfejlesztés teljes folyamatában részt vettünk ügynökségként, végig közösen gondolkodva a megbízóval. Amit így együtt létrehoztunk, a Soproni Óvatos Duhaj IPA, az mára kétségtelenül a hazai sörpiac eddigi legsikeresebb innovációja lett" - mondta Blaskó Nikolett, az ACG ügyvezetője.
A kilencedik PRIZMA Kreatív PR Díj eredményhirdetése az Effie díjátadóval egyszerre került megrendezésre. A versenyen az ACG 7 nevezéséből mind shortlistre került, és az ügynökség végül 3 arany, 2 ezüst és "Az Év PR megoldása" díjjal gazdagodott.
"Nálunk már a tervezés során fontos szempont, hogy a kampányaink amellett, hogy kreatívak, valóban mérhetően működjenek. A legtöbb ügyfelünknél brand-lead ügynökségként integráltan felelünk márkáink piaci teljesítményéért, az imázs mutatókon túl, az értékesítési eredmények szintjén is. Az elért eredmények azt igazolják, jól dolgoztunk, ez nagy sikerélmény nekünk és ügyfeleinknek is" - tette hozzá az ügyvezető.
Az ACG a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Vodafone Magyarország Alapítvány közreműködésével készített "Oszd meg, hogy megállítsd!" kampánya - amelyet a Golden Drum reklámfesztiválon film kategóriában korábban már arannyal díjazott a zsűri - az Effie-n és a PRIZMA-n is kiemelkedően teljesített: az év PR megoldása lett, valamint egy arany Effie-t és két arany PRIZMA oklevelet kapott tegnap este. "A díjaink példázzák a legjobban, hogy egy ügynökség életében mennyire fontos, és milyen eredményekre képes az integrált gondolkodás. Bár a PRIZMA-n az elismerés kimondottan PR-teljesítményükért díjazta kampányainkat, az eredményeket csak csapatként, az ügynökség többi területével együttműködve érhettük el" - mondta Mentes Endre, az ACG PR feladatokért felelős vezetője.
A legnagyobb kihívásunk az volt, hogy hogyan tudunk létrehozni egy olyan kampányt, ami nem csupán felhívja a figyelmet a kapcsolati erőszak problémájára, hanem tényleges segítséget nyújt az érintetteknek, akik ráadásul még önmaguk előtt is tagadják a probléma létezését. Sajnos az anonim segítségkérő oldal indulása után már 4 hónap alatt bebizonyította a kampány szükségességét: a mögötte álló szakértőgárda 100%-os kapacitáskihasználtsággal, 82%-kal több kérdést, problémát dolgozott fel az eredetileg becsült esetszámhoz képest" - mondta a kampány kapcsán Blaskó Nikolett.
Az ACG díjai a 2017-es Effie-n és PRIZMA-n:
Effie:
1. Arany Effie:
- Image - Soproni/Újrapozicionálás 2016
- "Doing good" - Vodafone, Ökumenikus Segélyszervezet/Oszd meg, hogy megállítsd!
- Bevezetőkampány, termék/szolgáltatás bevezetése - Soproni/Óvatos Duhaj IPA
2. Ezüst Effie:
- Élelmiszer kategória/alkoholos italok - Soproni/ Óvatos Duhaj IPA
- Társadalmi célú kampány/1% - Bátor Tábor Alapítvány/ "Ne feledd, rajtad múlik!"
- Hosszútávú hatékonyság - Decathlon/3 év
3. Bronz Effie:
- Élelmiszer kategória/nem alkoholos italok - Gösser/NaturRadler PET
- Élelmiszer kategória/nem alkoholos italok - Hey-Ho/Újrabevezetés
- Big marketing idea - Soproni/100% Magyar Árpa
- Hosszútávú hatékonyság - Natur Zitrone/3 év
- Big marketing idea - Soproni/Óvatos Duhaj IPA
- Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok - Abbvie/Pszoriázis kampány 2016
PRIZMA Kreatív PR Díj '17:
1. Az év PR-megoldása:
- Vodafone, Ökumenikus Segélyszervezet/Oszd meg, hogy megállítsd!
2. Arany:
- PR-eszközök/Nem hagyományos reklámfelületeket alkalmazó kampány kategória - Abbvie/Társadalmi kísérlet Sarka Katával
- Projektek kategória/Non-profit kampány - Vodafone, Ökumenikus Segélyszervezet/Oszd meg, hogy megállítsd!
- Projektek kategória/CSR-megoldások - Vodafone, Ökumenikus Segélyszervezet/Oszd meg, hogy megállítsd!
3. Ezüst:
- Projektek kategória/CSR megoldások - Abbvie/Társadalmi kísérlet Sarka Katával
- Projektek/Influencer PR kampány - Abbvie/Társadalmi kísérlet Sarka Katával