Hírek
22398 hír az adatbázisban
Tudatosságot igényel a biztonságos játékvásárlás
Marketinginfo.hu - 2017-12-12 09:38
Kereskedelem

A gyerekjátékok szempontjából legforgalmasabb időszakban a szülőknek figyelniük kell a minőségre, és míg a szabályos jelölésekkel a legtöbben tisztában vannak, mégsem keresik célzottan a biztonságos termékeket.

A játékfajta kiválasztásában ugyanakkor tudatosabbak a magyar szülők: a REGIO JÁTÉK adatai szerint egyre többen keresnek fejlesztő ajándékot gyermeküknek. A 2017-es karácsonyi időszakban az átlagos online kosárérték 8000 forint, a hagyományos áruházból 6500 forintos számlával távozunk.

A REGIO JÁTÉK adatai alapján a karácsonyi szezon az éves eladások 50 százalékát adja idén. A gyerekjátékok piacán az év legforgalmasabb időszakában a szülőknek viszont nemcsak a kicsik vágyait kell szem előtt tartaniuk, hanem oda kell figyelniük arra is, hogy a választott játék mennyire biztonságos.

"A legnagyobb segítséget a CE (Conformité Européenne) jelölés nyújtja, ez lényegében azt jelenti, hogy a játék megfelel a rá vonatkozó előírásoknak, és szabadon forgalmazható az Európai Gazdasági Térség belső piacán. Egy játék igazán csak akkor lesz jó választás, ha biztonságos, örömöt okoz a gyermeknek, és a szülő is elégedett vele" - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A játékkereskedő korábbi kutatásából kiderült, hogy tízből kilenc magyar szülő tisztában van a CE jelölés fontosságával, azonban mindössze ketten keresnek célzottan ilyen játékot.

"A gyártó és forgalmazó mellett a szülő tudatossága is fontos gyerekeknek szánt termék vásárlásánál. E tekintetben a klasszikus áruházi vásárlás előnyösebb, hiszen amellett, hogy fizikailag is megtapintható a termék, egyszerűen ellenőrizhető a minősége is" - tette hozzá Gyaraki Dávid.

Az idei karácsony slágerei a kreatív- és fejlesztő játékok, valamint a LEGO.

"A magyar szülők kiemelkedően sok fejlesztő játékot vásárolnak a közép-kelet-európai régiót tekintve, egyre erősödő tudatosság figyelhető meg ajándékválasztáskor. A top kategóriákban található játékok által fejlődik a gyermek logikája, kézügyessége és problémamegoldó képessége, melyeknek egész életen át kimutatható hatásuk van" - magyarázta a marketingvezető. A karácsonyfa alatt az aktuális mozis mesehősök (pl. Star Wars), a mindig népszerű szerepjátékok (pl. barkácskészlet, játékkonyha) és a természetes anyagú fajátékok is megtalálhatók lesznek idén.

A REGIO JÁTÉK adatai szerint a szülők online vásárláskor 8000 forintot, hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek alkalmanként gyerekjátékra az ünnepi időszakban.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Gyerekjátékok a bezártságban (x)
  Hangalapú lehet a vásárlás is
  Többet költöttünk klasszikus játékra tavaly
  Milliárdokat költenek a magyarok játékokra az ünnepek alatt
  Keveset költünk társasjátékra
  Szűlői költségek nyáron
  Költések a gyereknapon
  A Regio játék újabb felmérése
  Nagyot ment tavaly a hagyományos játékpiac
  31 milliárdot költünk csak játékokra a karácsonyi szezonban

További hírek ebben a kategóriában

iStock Zuhant a svájci óraexport
2020-05-26 10:12
Zuhant a Philips negyedéves prof...
Jelentősen csökken a használtaut...
300 álláshelyet hoz létre a Jysk
Többet és többször rendelnek a v...