Hírek
20073 hír az adatbázisban
Nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma
Marketinginfo.hu - 2017-12-11 11:50
Kereskedelem

Értékben 5,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 harmadik negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon.

Ezzel továbbra is jelentősen elhúz az európai 2,8%-os harmadik negyedévi átlag mellett, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült. Az európai növekedés mögött leginkább az árszínvonal-változás áll, míg a mennyiségi növekedés kontinens-szerte átlagosan 0,3 százalék. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.

A mennyiségi eladás alig érzékelhetően, 0,1 százalékkal nőtt az előző év harmadik negyedévéhez képest a magyar kiskereskedelemben, míg Európában átlagosan ennek mértéke 0,3 százalék volt.
A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 5,2 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában az átlagos egységárak 2,5 százalékkal emelkedtek.

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 5,7%-kal növekedett, a vegyi áruk piaca pedig 3,5%-kal.

"Az első félév értékbeli növekedését is meghaladta a harmadik negyedéves FMCG-piaci bővülés" - mondta Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "A pozitív makrogazdasági mutatók és a Nielsen által is mért folyamatosan emelkedő fogyasztói bizalom várhatóan stabil bővülést hoz majd a következő negyedévekben is, mind az élelmiszerek, mind a vegyi áruk piacán."

Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 második negyedévében, hasonlóan az előző két negyedévi adatokhoz, ismét Törökországban mérték (+14,9%). Majd következik Magyarország (+5,3%), Csehország (+5,2%), Görögország (+5,0%), Lengyelország (+4,5%). A lista legvégén és az egyetlen negatív tartományban mozgó ország Svájc (-0,6%), őt előzi Belgium (+0,4%), Dánia (+0,6%), Franciaország (+1,0%) és Hollandia (+1,2%).

Európában a főbb országok gazdaságának a 2016-os teljesítménnyel szemben tapasztalható, gyorsabb ütemű növekedése mögött a megnövekedett fogyasztói kereslet áll, valamint az emelkedő, de továbbra sem számottevő infláció és a foglalkoztatottsági mutatók javulása. Az elemzők a kiskereskedelem teljesítményének javulását látják az elmúlt időszakban, és ez a lendület várhatóan az év utolsó negyedévében is kitart.

Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Csehország (+5,2%), Lengyelország (+4,3%), Szlovákia (+3,8%) és Ausztria (+3,4%).





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  2018-ban további mérsékelt növekedés várható a kiskereskedelemben
  Növekszik a magyarok takarítási kedve
  5 trend, amely a kiskereskedelmet alakítja 2018-ban
  Európa élbolyában a magyar kiskereskedelem forgalma
  Hasít az arcmaszk és a növényi joghurt
  Kilőtt a magyar kiskereskedelem 2017 II. negyedévében
  Nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma
  4,5 százalékkal nőtt kiskereskedelem forgalma
  2,5 százalékkal nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma
  4 százalékkal nőtt az élelmiszer kiskereskedelem forgalma
  Nőtt az élelmiszerek forgalma
  Kedvező trendek az élelmiszer-kiskereskedelemben
  Nagy a forgalom Mikulásból Mikuláskor

További hírek ebben a kategóriában

Nőtt a SPAR árbevétele 2017-ben
A dm varázslatos világba invitál...
Javult a Tesco éves eredménye
Új áruházat nyitott Zalaegerszeg...