Az MRSZ és a DIMSZ a környezetvédelmi termékdíjról
Marketinginfo.hu - 2017-10-18 12:09
Reklám
A környezetvédelmi termékdíjról szóló 2011. évi LXXXV. törvény módosító javaslat szerint a reklámhordozó papír 1 kilogrammjára kivetett adó az eddigi 85 Ft-ról 114 Ft-ra emelkedhet.
A Magyar Reklámszövetség és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség együttesen azt az álláspontot képviseli, hogy a termékdíj emelése indokolatlan, ilyen mértékű növelése pedig egyenesen elfogadhatatlan. Az MRSZ és a DIMSZ kérik a kormányt, hogy az előzetes szakmai egyeztetést ismét nélkülöző emelésről és annak mértékének okairól adjon tájékoztatást, valamint az ennek következményeit vizsgáló hatástanulmányt bocsájtsa az iparág rendelkezésére.
Az MRSZ és a DIMSZ véleménye szerint a közel 35%-os termékdíj emelés a direktmarketing tevékenységet folytató vállalatokat (nagyvállalatokat és kisvállalkozásokat egyaránt) és a magyar sajtótermékek egy részét olyan indokolatlan többlet teherrel sújtja, amely a 7,5%-os reklámadó mellett csaknem finanszírozhatatlanná teszi a vásárlói tájékoztatásban fontos szerepet betöltő reklámeszközök - az ingyenes reklámújságok, szórólapok, DM levelek - fenntartását, és egyértelműen áremelkedéshez vezet.
Kapcsolódó cikkek:
A Reklámszövetség dr. Megyer Örsöt tüntette ki
A reklámhordozók termékdíjának 3,5-szeres emelése
A fogyasztók tudják, mit akarnak a digitális térben is
A környezetvédelmi kezdeményezések népszerűsége nő
|