Hírek
21141 hír az adatbázisban
Hitelesség a jó influencer legfőbb ismérve
Marketinginfo.hu - 2017-07-28 13:18
Kutatás

Kutatássorozatot indított a SAKKOM Interaktív az influencer marketing átfogó feltérképezésére, melynek első állomásaként a Kreatívval közösen a megbízói és ügynökségi oldal tapasztalatait vizsgálták.

A SAKKOM Interaktív a Kreatívval és a Special Effects Mediával közös felmérésében azt vizsgálta, hogy a megbízói és ügynökségi oldalon dolgozó szakemberek mit gondolnak az influencerek szerepéről a vállalati kommunikációban, és milyen trendeket látnak ezen a területen. "Már abban is megoszlanak a vélemények, hogy a válaszadók kiket tartanak influencereknek, vagy ahogy a legtöbb esetben magyarra fordították, véleményformálónak. A marketingesek szerint a kifejezés leginkább a youtubereket (vloggereket) fedi le, amit sorrendben a bloggerek, Facebook- és Instagram-sztárok, illetve a hagyományos médiában szereplő ismert emberek, hírességek követnek"- emelte ki Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.

Ha egy influencer konkrét kampányhoz történő kiválasztására kerül sor, akkor az elsődleges szempont, hogy a véleményformáló a célcsoport körében hiteles legyen, ezáltal képes legyen befolyásolni rajongói döntéseit. "Ezt jelezheti egy kiugróan magas - akár 100 ezer főt meghaladó - rajongói tábor is, ugyanakkor önmagában ez még nem elég. Az sem árt, ha a kiszemelt influencer személyisége, kommunikációs stílusa passzol a márkához, így lehet csak egy-egy kampány arca, illetve közvetítő csatornája" - jegyezte meg Kozarek Andrea. "Az influencereknek is fontos, hogy követőik körében megőrizzék a hitelességüket, ezért ők is kifejezetten megválogatják, hogy milyen kampányhoz adják az arcukat" - tette hozzá Szabó Gergő, a Special Effects Media vezérigazgatója.

Háromból két marketinges maga is rajong valakiért

Célcsoportok tekintetében a szakemberek leginkább a 17-18 éves korosztály esetében gondolják úgy, hogy hatékony az influencerekkel való közös munka a márka szempontjából. Ez nem véletlen, hiszen ezt a korosztályt hagyományos médiacsatornákon már szinte lehetetlen elérni. A marketingesek persze saját maguk is követnek véleményformálókat: a válaszadók háromnegyede "figyel" legalább egy influencert, igaz, harmaduk ezt kizárólag csak szakmai okokból - a terület még jobb megismerése érdekében - teszi.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Érkezik az Influencer Festival
  Jön az influencer marketing csúcstalálkozója
  Influencer Festival Budapesten
  Influencer marketing blog a Morpho-tól
  Álláshirdetesek hitelessege
  Kutatás: mi építi a konverziót?
  Szájreklámmal tervezhető a termékélmény
  A hazai cégek hitelesebbek külföldi versenytársaiknál
  Fenntarthatóság, fenntartásokkal: a hitelesség a választóvonal

További hírek ebben a kategóriában

A magyar szülők 20 százaléka gyű...
Optimisták a magyarországi válla...
Egyelőre kevés projekt fut a blo...
A digitális kultúra befolyása