Hírek
22398 hír az adatbázisban
Szűlői költségek nyáron
Marketinginfo.hu - 2017-06-23 09:37
Kutatás

A nyári szezonban gyerekjáték bolti beszerzés esetén 5000 forint, online 6900 forint értékben kerül a kosárba vásárlásonként, ez utóbbi 6 százalékos növekedést jelent.

A REGIO JÁTÉK friss kutatása alapján minden második gyereknek lesznek tábori élményei idén, melyre a szülők mintegy 20-40 ezer forintot szánnak, és minden hetedik kisgyerekes családnál belefér egy - leginkább belföldi - nyaralás is. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a játékkereskedő.

Hagyományos bolti vásárlásonként átlagosan 5000 forintot, online beszerzés esetén 6900 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint. "A tavalyi évhez képest az online kosárérték 6 százalékkal nőtt, ami az egész piacra nézve előrevetíti, hogy idén a nyári játékforgalom összességében átlépheti a 6 milliárd forintot. Ez az időszak a teljes forgalmunk 18 százalékát adja" - mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a LEGO.

20-40 ezer forint megy el egy táborra

A REGIO JÁTÉK felmérése szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50%), alkotó- (32%) és erdei táborok (15%), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek. "Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50%), de van, ahol 1-3 ezer forint (32%) és 3-5 ezer forint (10%) között mozog" - avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid.
A szülők alapvető elvárásai táborválasztáskor a biztonság, a változatos programkínálat és a pozitív visszajelzések, ezeket követi csak az étkezés minősége, a kulturált szálláshely és az ár. A felmérés szerint legtöbben 2-5 napos (44,5%) vagy 5-7 napos (36%) táborba mennek, a fennmaradó időt sorrendben a nagyszülőknél, napköziben vagy baráti családoknál töltik a fiatalok.

Családi nyaralás: belföldi úti célok előnyben

Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75%), külföldre csak tíz családból egy utazik. "Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők" - tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

TOP10 termékkategória a nyári szezonban (2017)
 
  • 1.Strandjáték, medence
  • 2. Szabadtéri játék
  • 3. Társasjáték, kártya
  • 4. Sportszer, labda
  • 5. Autó, jármű
  • 6. Kreatív, fejlesztő
  • 7. Bébi játék
  • 8. LEGO
  • 9. Szerepjáték
  • 10. Baba, babakocsi




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Gyerekjátékok a bezártságban (x)
  Tudatosságot igényel a biztonságos játékvásárlás
  10-bol 3 magyar munkahely családbarat
  A Regio játék újabb felmérése
  Nagyot ment tavaly a hagyományos játékpiac

További hírek ebben a kategóriában

Minden változik a home office mi...
Mennyire kell az autó?
A válság után megváltozik a fogl...
A magyarok 4 százaléka végzett f...