El kell menni sörözni az ideális jelöltekkel?
Marketinginfo.hu - 2017-06-05 10:07
Kutatás
Az alapvetően passzív jelöltek iránti fokozódó munkáltatói verseny olyan iparágakat is kihívások elé állít, ahol korábban ismeretlen volt a munkaerőhiány.
Egyre több cég fordul toborzási szolgáltató cégekhez, amelyeknek a szerepe is összetettebbé válik a toborzási folyamatokban. Egy ideális jelölt felvételéhez online és offline is kreatívan kell megtalálni a megfelelő új csatornákat.
Az elmúlt 5 év munkaerő-piaci változásai a Profession Services szolgáltatásait is alapjaiban átrendezték. Az előszűréshez kötődő feladatokról az értékes jelöltek felkutatására és elérésére tolódott át a hangsúly, miközben a csatornák összetétele és működése is megváltozott. Az eredetileg 5 munkatársból álló csapat áprilisban 12 fősre nőtt, az egyes iparágak pedig saját szakértőt kaptak.
Alternatív csatornák és nyitottság kell a passzív jelöltekhez
"Át kellett gondolnunk, hogy 2017-ben a toborzásnak hol kell elkezdődnie és meddig kell tartania. A válaszokat a profession.hu rendszerében elérhető elképesztő mértékű adat és a partnereinkkel közös workshopjaink adták meg. Arra jutottunk, hogy az employer brandingre és a teljes candidate experience-re kész koncepcióval kell rendelkeznünk, ha a hiányszakmáknál is eredményeket szeretnénk garantálni. A partnereinknél gyakran egészen az alapokig kell átvilágítanunk az adottságokat és a helyes döntések meghozatalához a legfontosabb iparági és munkaerő-piaci információkat is mi adjuk át. Az eszközök terén a közösségi médiát és az informális eseményeket kellett a fókuszba tennünk. A szakértőinknek mára természetes lett, hogy egy informatikussal például egy közös sörözés lehet a siker kulcsa" - mondta Szigeti Nikoletta, a Profession Services új vezetője.
Több iparág is most találkozik először az új munkaerő-piaci trendekkel
Az alapvetően kínálati piac és a munkavállalók passzivitása megköveteli a toborzási folyamatok teljes felülvizsgálatát. A toborzási szolgáltatónak sok esetben már az employer brandingben, a meghirdetett pozíciók kialakításában, az elvárások meghatározásában, vagy a felvételi folyamatok átalakításában is segítséget kell nyújtania. A megfelelő jelölteket alternatív módokon, többek között a közösségi médiában és informális eseményeken kell megszólítani.
Gyakorlati segítség kell a candidate experience kialakításában
A munkáltatók közötti kiélezett verseny ráadásul szükségessé teszi, hogy a munkáltató neve az első perctől jól csengjen, és hogy a candidate experience minden lépésben a lehető legjobb legyen. Ehhez már elvárás, hogy a toborzási szolgáltató adja a lényeges információkat. Az apró fogások mellett - például hogy a jelentkezők már az első levélben megtervezhetik az útjukat az interjúra, megnézhetik az éttermeket, kávézókat a jövőbeni munkahelyük közelében, vagy márkázott kis csomagot is kapnak a cégtől - a tanácsadó és a megrendelő közötti folyamatos egyeztetés, valamint a potenciális munkavállalóktól érkező visszajelzések strukturált gyűjtése és elemzése is elengedhetetlen.
Kapcsolódó cikkek:
Soha nem látott méreteket öltött a munkaerőhiány
A robotok segíthetnek a munkaerőhiány enyhítésében
Továbbra is növekszik a munkaerőhiány Magyarországon
Egyre inkább aranyat ér a lojális munkaerő
Nem könnyű szakképzett munkaerőt találni
Bérek kontra vándorlás és munkaerőhiány
Rekord mennyiségű állásra lehet jelentkezni
Háromszáz jelölt kell egy sikeres munkavállalóhoz
Elbeszélnek egymás mellett a cégek és a jelöltek
Szakember-keresés: be kell vetni a közösségi médiát
|