Hírek
20217 hír az adatbázisban
Újabb digitalizációs robbanás fenyeget
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2017-03-21 16:48
Digitális

Rohamosan nő az onlinetérben eltöltött idő és az onlinevásárlás is.

Az elmúlt 15 évben több, mint 760 százalékkal nőtt az internet-felhasználók száma, világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több, mint három-milliárd ember elérhető online - derül ki a Google egyik friss felméréséből.

A legnagyobb növekedés Európában tapasztalható. Az európai lakosság 75 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. Az európaiak annyira együtt élnek a hálózattal, hogy 1,25 mobilelőfizetéssel rendelkeznek fejenként. Vagyis minden főre egynél több mobilelőfizetés jut, és a különböző eszközökkel átlagosan havi 1900 percet töltünk online. Vagyis több, mint 30 órát.

Mivel telik az idő az éterben?

A világ legértékesebb technológiai vállalatának információi szerint a legtöbb időt az online-vásárlásra fordítjuk, amikor internetezünk. Magyarországon közel 17 százalék volt a hazai e-kereskedelmi forgalom növekedése, ami jóval felette van az európai átlagnak. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma 319 milliárd forint volt. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a.

"Izgalmas adat, hogy 2016-ban először a mobil/tablet munkamenetek száma meghaladta az asztali készülékeken végbementek számát, azonban az internetes vásárlások túlnyomó része asztali készülékeken történik - mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója, e-shopszakértő. - Következtetésként levonható, hogy a mobil és tablet készülékeken inkább tájékozódnak, ismerkednek az ajánlattal/termékekkel a felhasználók, majd, amikor egyre közelebb kerülnek a vásárláshoz, nyúlnak az asztali készülékhez."

Mit vásárolunk online?

A legfrissebb adatok szerint a top 5 online szektor a számítástechnika, a szórakoztató elektronika, a home decor, a játék és a divat. Különbségek a vásárlók onlinetérben való jelenlétében vannak.

"Az X generáció a Facebook, az Y és a Z generáció tagjai az Instagram elkötelezettjei - mondta Irina. - Az Instagram a visual storytellerek jelenlegi legnépszerűbb gyűjtőhelye és ennek a történetmesélésnek hatalmas ereje van. Gyorsan tud erős engagementet kialakítani: meglátni és megszeretni helyett, meglátni és kattintani/screenshotolni a trend" - tette hozzá a szakértő.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kultúrafüggő a digitalizáció sikere
  Digitalizáció a kkv-szektorban
  Lassú a digitalizáció a kintlévőségek kezelésében
  Digitalizáció az irodában
  Korszakhatárhoz érkeztek a magyar nagyvállalatok
  A németek is tartanak a munkahelyi digitalizációtól
  A logisztikában tartanak a digitalizációtól
  Digitalizáció a vállalati dokumentum kezelésben
  Milyen változásokat hoz az ügynökségek életében a digitalizáció?
  Digitalizáció az építőiparban
  Internet Hungary: jön a digitalizáció legújabb hulláma
  A digitalizáció versenyelőny az ipari gyártásban
  Csak továbbképzéssel tudunk felkészülni a digitalizációra

További hírek ebben a kategóriában

Fókuszban a KKV digitalizáció a ...
Húszezer évnyi fejlődést hozhat ...
Vodafone IoT megoldás a CIB bank...
Stratégiai megállapodást kötött ...