A jelenleg 10 országban használt M-Pesa szolgáltatáson keresztül havi több száz millió pénzügyi tranzakciót bonyolítanak le azokban az országokban, ahol sokan olyan, a külvilágtól elzárt helyeken élnek, ahol nincsenek bankok, de van mobilszolgáltatás. Az M-Pesa ma már lehetővé teszi a közüzemi számlák fizetését, a megtakarítások kezelését és többek között a mikro-hitelezést is. A szolgáltatás a készpénz-alapú társadalmakban növeli a biztonságot és hozzájárul ahhoz is, hogy az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető afrikai falvakban is egyre többen tudják igénybe venni.
A 10 évvel ezelőtt Kenyában elindított Vodafone M-Pesa mobilfizetési rendszer 2016 végére közel 29,5 millió aktív ügyfelet szolgált ki. A rendszeren keresztül 2016-ban mintegy 6 milliárd ügyletet dolgoztak fel, 2016 decemberében másodpercenként 529, összesen pedig 614 millió M-Pesa tranzakcióra került sor.
A Vodafone jelenleg 10 országban kínál M-Pesa szolgáltatásokat: Albániában, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Egyiptomban, Ghánában, Indiában, Kenyában, Lesothoban, Mozambikban, Romániában és Tanzániában.
Az M-Pesa-t a Vodafone kenyai partnere, a Safaricom vezette be 2007. március 6-án. A szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egy alap mobilkészülék - illetve újabban már akár okos alkalmazás - segítségével biztonságosan tudjanak pénzt utalni, fogadni és tárolni. Az ügyfelek bármelyik M-Pesa ügynöknél személyesen tudnak pénzt befizetni M-Pesa számlájukra, mellyel mobilkészülékük segítségével akár fizethetnek, akár átutalhatják valaki másnak, aki a legközelebbi M-Pesa ügynöktől tudja felvenni a pénzt.
A 10 évvel ezelőtt Kenyában elindított Vodafone M-Pesa mobilfizetési rendszer 2016 végére közel 29,5 millió aktív ügyfelet szolgált ki. A rendszeren keresztül 2016-ban mintegy 6 milliárd ügyletet dolgoztak fel, 2016 decemberében másodpercenként 529, összesen pedig 614 millió M-Pesa tranzakcióra került sor.
A Vodafone jelenleg 10 országban kínál M-Pesa szolgáltatásokat: Albániában, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Egyiptomban, Ghánában, Indiában, Kenyában, Lesothoban, Mozambikban, Romániában és Tanzániában.
Az M-Pesa-t a Vodafone kenyai partnere, a Safaricom vezette be 2007. március 6-án. A szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egy alap mobilkészülék - illetve újabban már akár okos alkalmazás - segítségével biztonságosan tudjanak pénzt utalni, fogadni és tárolni. Az ügyfelek bármelyik M-Pesa ügynöknél személyesen tudnak pénzt befizetni M-Pesa számlájukra, mellyel mobilkészülékük segítségével akár fizethetnek, akár átutalhatják valaki másnak, aki a legközelebbi M-Pesa ügynöktől tudja felvenni a pénzt.
Az M-Pesa ezenfelül jelentős mértékben csökkenti az utcai rablás, betörés és megvesztegetés esélyét az olyan készpénz-alapú társadalmakban, ahol csak a lakosság egy nagyon kis része fér hozzá a hagyományos pénzügyi szolgáltatásokhoz.
Michael Joseph, a Vodafone Csoport M-Pesát vezető ügyvezető igazgatója szerint az M-Pesa egy olyan forradalmi szolgáltatás, amely a világ néhány legszegényebb közösségében több tízmillió ember számára tette lehetővé üzleti vállalkozások indítását és stabilabb pénzügyi alapok kialakítását. Mint mondta, "A Vodafone nagyon büszke arra, hogy az M-Pesa gazdagítani tudja az ügyfelek mindennapi életét, és nagyobb biztonságot tud nyújtani jövőjük megtervezésében."
2013-ban a Vodafone Alapítvány megbízta az M-Pesát, hogy biztosítson elérést alapszintű egészségügyi szolgáltatásokhoz. A koncepció a 'TexttoTreatment' elnevezést kapta. Tanzániában az M-Pesát a kiadások, valamint a kórházba szállítás költségének megosztásához használják. Észak-Tanzániában egy M-Pesa által finanszírozott, taxikat használó sürgősségi kismama-szállító szolgáltatás havonta mintegy 200 nő és újszülött életmentő beavatkozását támogatja. Lesothoban pedig a betegek szállításához az M-Pesa-t igénybe vevő mobil egészségklinikák 200 eldugott faluba juttathatják el az egészségügyi alapellátást, valamint a mind az édesanyák, mind pedig gyermekeik által elérhető HIV-ellátást.