Egészségtudatos a hazai vásárló
Marketinginfo.hu - 2017-02-01 09:12
Kutatás
Az egész évben kapható termékek terén a porszívók és a vízforralók fogytak leginkább a konyhai kisgépeket és háztartási készülékeket gyártó Sencor szerint.
A cég tapasztalatai alapján elmondható, hogy egyre többen keresik az egészségtudatos táplálkozáshoz szükséges készülékeket. "Ugyancsak jellemző trend volt tavaly a felső kategóriás termékek eladásainak növekedése, ami azt tükrözi, hogy már kevésbé árérzékenyek a magyar vásárlók" - hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.
Tavaly egyértelműen karácsonykor érte el csúcspontját idehaza a háztartási gépek piaca, de az ősz folyamán is tapasztalható volt egy nagyobb eladási csúcs. "A karácsony mellett egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak le a kereskedők a Black Friday alkalmából. Cégünk úgy számol, hogy ez a tendencia tovább fog erősödni a következő években" - tette hozzá Lucza András.
Ventilátor és porszívó
Slágertermékek szempontjából a Sencor márkás háztartási gépek két csoportra bonhatók. Az egyik a szezonális készülékek kategóriája, a másik pedig a hagyományos szortiment, vagyis az egész évben keresett termékek csoportja. "Az idényfüggő készülékek terén tavaly kiemelkedő eredményt produkáltunk. A nagy nyári melegnek köszönhetően jól fogytak a hűtéstechnikai készülékek, így például az asztali, illetve az álló ventilátorok, valamint a mobil klímaberendezések is" - árulta el a Sencor termékmenedzsere. A sztenderd szortimentből pedig leginkább a Sencor porszívókat, kenyérpirítókat és vízforralókat keresték a vásárlók. Mindkét termékkategóriában a GFK kimutatásai alapján a Sencor készülékek benne vannak a Top 10-es eladási listában.
Egészségtudatosabb vásárlók
A korábbi évekhez képest egyre többen keresik az egészségtudatos táplálkozáshoz szükséges termékeket. "Köszönhetően a széles termékpalettánknak, sikerült meglovagolnunk ez a hullámot és a korábbinál nagyobb mértékben tudtunk eladni slow juicereket, smoothie készítőket és nutri turmixgépeket. 2016-ban folyamatos kereslet mutatkozott a kenyérpirítókra, vízforralókra, botmixerekre és robotgépekre is" - tette hozzá Lucza András. Emellett egyre többen részesítik előnyben a hagyományos fehér helyett a színes konyhai gépeket. Sokan olyan színű készülékeket vásárolnak, melyek jobban harmonizálnak a konyhával, vagy adott esetben kiemelik a gépeket a hagyományos készülékek világából" - tette hozzá a Sencor termékmenedzsere.
2017-ben első felében várhatóan új botmixerek jelennek meg a Sencor termékpalettáján. Az új termékek ugyanakkor tudásban, anyagösszeállításban felső kategóriás készülékeknek számítanak majd. "Várakozásaink szerint tovább erősödhet a kereslet az egészséges táplálkozáshoz szükséges háztartási gépek iránt. Emellett azzal számolunk, hogy idén is folytatódik a felső kategóriás kisgépek eladásainak növekedése" - hívta fel a figyelmet Lucza András.
Kapcsolódó cikkek:
Piaci háttér és üzleti lehetőségek
Nő az online rendelések aránya a háztartási cikkek értékesítésében
Vágódeszka késsel, egy igazi különlegesség (x)
Érdekességek a modern robotporszívókkal kapcsolatban (x)
Nagyobb veszélyt jelent a szívritmuszavar, mint gondolnánk
Nem védik a szívet az omega-3 zsírsavas étrend-kiegészítők
Mit vesz a magyar a nyári melegben?
TVE - Pékség teszt
Matricagyűjtő kampány a MOL kutakon
|