Hírek
22709 hír az adatbázisban
Az Unilever fenntarthatósági terve
Marketinginfo.hu - 2017-01-26 12:30
CSR

Az Unilever 2025-re átáll a 100 százalékban újrahasznosítható műanyag csomagolóanyagokra.

Az Unilever bejelentette, hogy 2025-ig az összes műanyag csomagolóanyaga teljes mértékben újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható lesz. A vállalat egyúttal arra szólította fel a napi fogyasztási cikkeket (FMCG) gyártó ipar szereplőit, hogy gyorsítsák fel az ún. körkörös gazdaság megvalósításáért tett erőfeszítéseiket.

Az Ellen MacArthur Alapítvány (EMF) adatai szerint a globálisan felhasznált műanyag csomagolóanyagok mindössze 14 százaléka kerül újrahasznosító üzemekbe, miközben 40 százaléka hulladéklerakókban végzi, harmada pedig a törékeny ökoszisztémákat szennyezi. A várakozások szerint 2050-re a világ óceánjaiban több műanyag lesz, mint hal.

William McDonough építész és a körkörös gazdaság eszméjének vezető képviselője úgy véli, hogy a csomagolási megoldások ún. bölcsőtől bölcsőig szemléletű újratervezése napjaink egyik legnagyobb globális dizájnkihívásának számít - hasonló léptékűnek, mint a globális klímaváltozás kapcsán a megújuló energiaforrások alkalmazása.

Az ENSZ által megfogalmazott globális fenntarthatósági célok egyike - sorrendben a 12. - a fenntartható fogyasztás és termelés megteremtése. E cél eléréséhez kulcsfontosságú, hogy a műanyag csomagolóanyagokat értékes, hatékonyan és eredményesen kezelendő nyersanyagnak tekintsük. Ez egyben azt is jelenti, hogy a "kinyer-legyárt-eldob" ("take-make-dispose") fogyasztási modellt egy teljesen körkörös modell váltja fel.

Az Unilever azért, hogy segítsen átalakítani a műanyag csomagolóanyagok globális anyagáramlását, az alábbiak mellett kötelezte el magát:
 
  • 2025-ig teljes mértékben átáll a teljes mértékben újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható műanyag csomagolóanyagokra.
  • További három évvel meghosszabbítja tagságát az EMF-ben, továbbá támogatja és jóváhagyja az alapítvány New Plastic Economy (Új Műanyag-gazdaság) kezdeményezését. Ennek részeként 2020-ig közzéteszi a csomagolásban felhasznált műanyagok teljes palettáját azért, hogy segítsen az iparág számára egy műanyag-protokoll megalkotásában.
  • Egy olyan technikai megoldás tesztelésébe invesztál, amely a többrétegű tasakok újrahasznosítását szolgálja. Ez elsősorban azon partmenti területek számára fontos, ahol a legnagyobb a veszélye annak, hogy a műanyaghulladék az óceánba kerül. Az Unilever azt is vállalta, hogy ennek a megoldásnak a részleteit megosztja az ipar szereplőivel is.


Az Unilever már korábban, a fenntarthatósági terve részeként (Unilever Sustainable Living Plan, USLP) kötelezettséget vállalt arra, hogy az ebben az évtizedben felhasznált csomagolóanyagok tömegét harmadával csökkenti 2020-ig, illetve 2025-ig legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított műanyagok arányát a csomagolásban. A vállalat 2015-ben teljesítette azt a vállalását, amely szerint gyárai egyáltalán nem küldenek nem veszélyes hulladékot a hulladéklerakókba.

"Műanyag csomagolásaink kulcsszerepet játszanak abban, hogy termékeinket vonzóvá, biztonságossá és élvezhetővé tegyék vásárlóink számára. Világossá vált, hogy amennyiben továbbra is szeretnénk kiaknázni ennek a sokrétűen használható anyagnak az előnyeit, nekünk és az egész iparágnak többet kell tennünk azért, hogy a fogyasztói felhasználás utáni fázisban is felelősen és hatékonyan bánjanak vele" - mondta Paul Polman, az Unilever elnöke.

"Az óceánokat szennyező műanyaghulladék problémájának kezeléséhez arra van szükség, hogy rendszerszintű megoldásokat dolgozzunk ki. Elsősorban olyan megoldásokat, amelyek megakadályozzák, hogy a műanyagok az élővizekbe kerüljenek. Azt reméljük, hogy ezek a kötelezettségvállalások az iparág más szereplőit is arra ösztönzik majd, hogy közös erőfeszítéseket tegyenek azért, hogy az összes műanyag csomagolóanyag újrahasznosítható legyen és az újrahasznosításukra is sor kerüljön. "

"Arra is szükség van, hogy a kormányokkal és más érintettekkel partnerségben dolgozzunk együtt azért, hogy közösen támogassuk a visszagyűjtési és az újrafeldolgozási infrastruktúra fejlesztését és kiterjesztését - mindez létfontosságú a körkörös gazdasággá alakulás folyamatában. Végső soron azt szeretnénk, hogy az iparág összes műanyag csomagolóanyaga teljes mértékben visszaforgatható legyen."

"Az Unilever azzal, hogy a műanyag csomagolóanyagok terén ambiciózus körkörös gazdasági célok mellett kötelezte el magát, egyrészt kézzelfogható rendszerszintű változásokhoz járul hozzá, másrészt erős üzenetet is küld a teljes FMCG-iparnak. A gyártási folyamat során a tervezés és az anyaghasználat terén megtett lépések, kombinálva a termékhasználat utáni fázist érintő stratégiákkal együtt azt mutatják meg, hogy rendszerszintű megközelítésre van szükség ahhoz, hogy az Új Műanyag-gazdaság valósággá váljon" - mondta Ellen MacArthur.

"Igencsak időszerű, hogy optimalizáljuk a csomagolóanyagokat és a műanyagokat, illetve fontos, hogy az érintett emberek, közösségek és vállalatok, vagyis a beszállítók, gyártók, kiskereskedők, vásárlók és fogyasztók immár együtt tudnak dolgozni, mégpedig közös értékek alapján, közös célért azért, hogy a jövendő nemzedékek számára valóban hasznos értéket teremtsenek" - mondta William McDonough.

Az Unilever - kötelezettségvállalása részeként - azt is biztosítja, hogy 2025-re technikailag lehetővé teszi műanyag csomagolásainak újrafelhasználását vagy újrahasznosítását, továbbá megalapozott és bizonyítékokkal alátámasztott példákkal szolgál arra, hogy az újrahasznosítás a műanyag-újrafeldolgozók számára gazdaságilag is életképesnek számít.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Minden Doboz Visszajár - reprezentatív felmérés
  Új vezető az Unilever Magyarország és Adria régió élén
  Az Unilever jótékony célú kommunikációja
  Az Unilever az iparág legjobban teljesítő cége
  Köztéren érvelt a kézmosás mellett a Lifebuoy
  Az iparág legfenntarthatóbb vállalata lett az Unilever
  Nagy változásra készül az Unilever
  Új partnerek az Unilever felújítási programjában
  Belép a mosószerek piacára az Unilever
  Business Superbrands lett az Unilever
  Hulladékmentes az Unilever
  ENSZ kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

További hírek ebben a kategóriában

Az AVON a Nőkért
Idén is plüsshódokkal gyűjt a Tű...
Elkezdődött a Magyar Vöröskeresz...
4 tipp a környezetbarát építkezé...