Egy globális
felmérés szerint 2019-ben már több mint 1,05 milliárd fogyasztó számára lesz magától értetődő, hogy e-kuponnal érvényesíti kedvezményeit, és csaknem 31 milliárd e-kupon cserél majd gazdát valamilyen digitális eszközön. A trend magyarázata egyszerű: míg a hagyományos papírkuponok gyorsan elhasználódnak és gyakran a gyűjtésük is körülményes, az elektronikus kupon "bírja a strapát", és másokkal is könnyen megosztható. A világ okostelefon-tulajdonosainak 62 százaléka kifejezetten kedveli az e-kupon alkalmazásokat és a jövőben is szívesen használná őket.
E trendek a gyorséttermi fogyasztásban is érzékelhetőek, ezért a McDonald's úgy döntött, elkészíti saját, okos telefonra fejlesztett kuponos alkalmazását. Az Egyesült Államokban tavaly ősszel bemutatott applikációt eddig közel 14 millióan töltötték le, és a felhasználók száma azóta is rohamosan nő. Mától azonban már nem csak a tengeren túlon, de itthon is kuponozhatnak mobiljukon a McDonald's vendégei: 2017. január 3-án a McDonald's Magyarország, myMeki® néven elindította saját kuponos alkalmazását.