Hírek
23556 hír az adatbázisban
Black Friday: 2,1 millió vásárló hazánkban
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2016-12-14 10:03
Kutatás

A Black Friday bevette Magyarországot. Az eNET kutatása szerint idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt aznap. A legtöbben az eMAG-ot, az Edigitalt, a H&M-et, a Media Markt-ot és a Tesco-t választották.

Az eNET 2016 decemberében végzett online kutatása alapján idén tarolt a Black Friday: közel 2,1 millióan vásároltak az akciók időtartama alatt, közülük 800 ezren csak ilyen akciót hirdető webáruház honlapján (akár akciós, akár normál áron); 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.

A Black Friday egyébként már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51%) ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.

Az idei Black Friday TOP áruházai és slágertermékei

A Black Friday TOP5 (web)áruháza idén (abc-sorrendben) az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt, ezekben vásárolt saját bevallása szerint a legtöbb felnőtt internetező a kedvezményes időszakban. Termékkategóriák tekintetében fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21%) és a ruházat, sportruházat (21%), illetve a számítástechnikai eszközök (20%) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20%). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16%) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15%).

A Black Friday akciók során - akár online, akár offline - a vásárlók 35 százaléka 10 ezer forint alatt, közel fele (49%) 10 és 50 ezer forint között, 16 százalék pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.

Online vásárlás: ragaszkodunk a futárszolgálathoz

Az online vásárolt termék(ek) kiszállítását illetően a Black Friday során is a futárszolgálat volt a favorit, mint az e-kereskedelemben általában is idehaza - ezúttal 78 százalék választotta ezt az átvételi módot. Személyesen az üzletben 18 százalék, személyzettel rendelkező átvételi ponton 15 százalék, postai kiszállítással 6 százalék, csomagautomatánál pedig 5 százalék vette át az általa megrendelt terméke(ke)t (több választ is meg lehetett jelölni a kérdésben).

Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak: 36 százalék online banki rendszeren keresztül, 12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.

Hagyománnyá válik a Black Friday Magyarországon is

Bár a Black Friday pár éve még újdonság volt hazánkban, mára itthon is kezd hagyománnyá válni: egyre több webáruház és üzlet kínál egyre többféle akciós terméket, amivel élnek is a vásárlók. Az idei tapasztalatok alapján jövőre a Black Friday keretében vásárlók száma a mostani közel 2,1 milliót is messze túlszárnyalhatja majd.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Gyűjtői ritkaságok eladásai pörgették csúcsra a Vatera idei Black Fridayát
  A Rejoy.hu a Black Friday-kampány első napján
  Az eMAG Black Friday első órájában
  Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
  Minden harmadik magyar Black Friday akcióban szerzi be a karácsonyi ajándékot
  A Packeta megnövelt csomagméret-opcióval készül a Black Friday-re
  Több mint hárommillióan vásároltak tavaly online
  Növelte forgalmát az eMag
  Ezekre kerestünk az eMAGon 2017-ben
  Black Friday – közel 3,5 millióan számítanak rá
  Jogsértő Black Friday reklám miatt bírságolt a GVH
  A pelenka a slágertermék
  Béremelkedés a Tesco-nál
  Jelentősen növelte működési eredményét a Tesco
  Szavazás a Tesco közösségi programjának nyerteseire
  A késő karácsonyi csomagok tanulságai számokban
  Nőtt a Tesco karácsonyi forgalma
  Ötször annyit költöttünk Black Friday-kor, mint máskor
  Az autókereskedők is black fridayeznek
  Alvásról, evésről is lemondanak a Black Friday hívők
  Közismert lett a Black Friday

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...