Hírek
22709 hír az adatbázisban
Górcső alatt a fitnesz szektor
Marketinginfo.hu - 2016-12-13 10:02
DM

Ismét Adat-és Fogyasztóvédelmi Szemlét tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség jogi partnerével, a Knight Bird & Bird Irodával és a Crane-nel együttműködésben.

A szövetség ezúttal a fitnesz szolgáltatásokat nyújtó és kiegészítő termékekkel kereskedő cégeket - edzőtermek, sportkártya-szolgáltatók, sportszer-kereskedések, táplálékkiegészítők - világította át.

Az Adat- és Fogyasztóvédelmi Szemle során partnereink azt vizsgálták, hogy adott cég honlapján található funkciók - mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató és szabályzat - mennyire felelnek meg a jogszabályoknak. A razzia célpontjai azok a webes felületek, melyekkel az online környezetben böngészők, vásárlók gyakran találkoznak. Az adatfelvétel 2016 októberében zajlott, összese 23 website vizsgálatából kiindulva.

Az eredményeket Dr. Tarján Zoltán, a Knight Bird & Bird szenior tanácsadója röviden így foglalta össze: "a vizsgálat alapján úgy látszik, az adatvédelmi tudatosság alacsonyabb szintje nagy valószínűséggel valamilyen "iparági típushiba". Általában ott találtunk több adatvédelemmel kapcsolatos tennivalót, ahol a szolgáltatás igénybevétele során a személyes jelenlét dominál. Mindazonáltal a szabályozás nem nagyon hagy mozgásteret, mindenképpen szükség lesz bizonyos online tájékoztatások, illetve szabályzatok kiigazítására, esetenként elkészítésére, ha regisztrációra, szerződéskötésre, illetve adatok megadására online felületeken is lehetőség van."

Legrosszabb eredmény (5 pontból): 1
Legjobb eredmény (5 pontból): 3,96
Iparági átlag (5 pontból): 2,04

Tipikus hiányosságok

Az adatkezelési tájékoztatókban gyakran szó szerint idézték az egyes jogszabályi rendelkezéseket anélkül, hogy röviden és közérthetően ismertették volna azok tartalmát.
A cookie-használatról való tájékoztatás sok esetben hiányzott vagy annak tartalma hiányos volt.

Előfordult, hogy a hírlevél-feliratkozáshoz nem volt külön checkbox, illetve a kiküldéssel kapcsolatos tájékoztató hiányzott vagy a tartalma hiányos volt.

Az adatkezelési célok meghatározása sokszor túl általános volt, pl. "marketing cél". Találtak nem áttekinthető, nehezen követhető adatvédelmi tájékoztatókat / ÁSZF-eket. Több esetben az adatkezelési tájékoztatók nem nyújtottak részletes, egyértelmű tájékoztatást az adatalany jogaival és jogorvoslati lehetőségeivel kapcsolatban.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Prémium fitnesztermek névadója lesz a SCITEC
  Bevetésre indult az Adatvédelmi Kommandó
  Elindult a húsvéti fogyasztóvédelmi razzia
  Húsvéti razziát tartottak a fogyasztóvédők

További hírek ebben a kategóriában

Hogyan használj fehérítőt, hogy ...
Japánban a Coca Cola otthoni tes...
Mit ajándékozzunk férfiaknak?
Az idei nyár színe