Hírek
20217 hír az adatbázisban
A fiatalokat könnyebb elérni trendi elismerésekkel
Marketinginfo.hu - 2016-11-16 10:06
Kutatás

Megújulási kényszerben vannak a gyártó cégek, nem csak termékeik, hanem a kapcsolódó elismerések ügyében is.

Egy fogyasztói díj jelentősen, akár 25-40 százalékkal megnövelheti az adott termék forgalmát - többek között ezek derültek ki Az Év Terméke díjnyertesek (Product of the Year) fókuszcsoportos kutatásából. A megkérdezettek arra is rámutattak, hogy egy ilyen, nemzetközi hátterű elismerés azzal orientál a polcok előtt, hogy hitelesíti a termékminőséget és az innovációt.

A nemzetközi elismerés "cool, trendi, innovatív"

A fókuszcsoportban megkérdezettek tapasztalata szerint egy innovatív és nemzetközi háttérel rendelkező elismeréssel könnyebb az út a fiatalokhoz. Ezek a típusú fogyasztói elismerések a díjazott márkákról gyorsabban alakítják ki a fiatalok körében, hogy az adott termék megítélése "cool, trendi, innovatív" legyen. Természetesen a "külföldi eredet" nem jelenti a magyar termékek vagy magyar díjak leértékelését, de el kell fogadni, hogy bizonyos fogyasztói csoportok eltérő szempontok szerint döntenek - válaszolták a megkérdezettek.

A húzó márkák presztízs értékűek

Érdekes összefüggésre mutattak rá a kisebb marketing büdzséből gazdálkodó brandtulajdonosok, akik örömmel fogadták, hogy húzó márkákkal együtt szerepelnek "Az Év Termékei" között. Egy nagy marketing büdzsével támogatott kampány, ahol a díj is kulcsszerepet kap, erősíti a többiek hírnevét is.

Ismerni szeretnék a külföldi példákat

A díj kapcsán az elismerést elnyerő márkák képviselői arra is rámutattak: Egy olyan, nemzetközi eredetű díj esetében, mint amilyen az Év terméke díj (The Product of the Year), nagyon fontos a különböző piacok legjobb tapasztalatainak összegyűjtése. Ezért a magyarországi díj szervezői workshopokkal és szakmai hírlevelekkel segítik a leendő pályázókat.

A fókuszcsoportban résztvevő egyik - korábban többször díjazott - cég marketingvezetője, arról számolt be, hogy az elismerés 40 százalékos éves lendületet jelentett a forgalombővülésben, és nem csupán a díjazott termék esetében fejtett ki pozitív hatást, hanem az általuk gyártott többi termék esetében is. Ennek hátterében az ismertség növekedése állt és az, hogy a díj bővítette marketingeszközeiket.

"Újra pezseg a piac, folyamatosan nő a hazai vásárlóerő, és ez ösztönzi a márkagyártói innovációt is. Egyre több új kategória és termék jelenik meg, a fogyasztók bátrabban nyúlnak az újdonságok felé, ugyanakkor célzottabban, tudatosabban is vásárolnak. A növekvő reklámzajban inkább a saját élményeik vagy más fogyasztók tapasztalata alapján hozzák meg döntéseiket. Ezért felértékelődik a fogyasztói elismerésen alapuló díjazások szerepe, így az Év Terméke cím használata kiváló lehetőséget jelent a márkáknak, hogy megkülönböztessék magukat a konkurenciától" - hangsúlyozta Fekete Zoltán, az Év Terméke Díj zsűri elnöke.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A fiatalok a képességalapú álláskeresést szeretik
  A fiatalok 80 százaléka lakóhelye közelében vállalna munkát
  Átadták az Év Terméke Díjakat

További hírek ebben a kategóriában

Több mint hárommillióan vásárolt...
Jelentősen nőtt az internetezők ...
Forradalom előtt áll a gyógyszer...
Nem hatékony az ellátási lánc a ...