Hírek
22763 hír az adatbázisban
Terjed az elektronikus polccímke
Marketinginfo.hu - 2016-11-10 12:05
Kereskedelem

Mintegy 40 ezer új kijelzőt állít rendszerbe üzleteiben a szlovák Orange, de számos hazai bolt, például a LEGO márkaboltok is jelentős lépéseket tettek az elektronikus polccímkék terén.

Az üzletekben a digitális polccímke már nem számít újdonságnak, bár a technológia e területen is folyamatosan fejlődik. A kijelzők legújabb generációját vezeti be éppen boltjainál a szlovák Orange. A szomszédos ország telekommunikációs szolgáltatója fokozott hangsúlyt fektet új választékában a tartozékokra. Ezek árazása stratégiai kérdés, és a vállalat által használt többcsatornás modell egységes árpolitikát kíván és nagyon gyors reakciókat, alkalmazkodást.

A most bevezetett rendszerrel a cég teljesen központosítja - egyetlen központból vezérli országszerte - a kiegészítők és telefonok árazását. Így akár percek alatt frissíthetővé válnak az árak a teljes értékesítési láncban, beleértve az üzleteket és az online felületeket is. "A cég első 12 boltját még az idén megújítja, a következő 3 évben pedig mind a 130 értékesítési pontra bekerülnek az új címkék, összesen mintegy 35-40 ezer darab" - nyilatkozta a technológiáról szólva Bessenyei Attila, a címkéket szállító és forgalmazó magyar Laurel egyik ügyvezetője.

Nem kell messzire menni a példáért, a technológia itthon is rohamosan terjed. A Lego Store Budapest Westendben lévő boltjába mintegy 80 digitális címkét helyeztek el a nehezebben hozzáférhető vitrinekben. Hasonló megoldást választott a Rapcity áruház is divatcikkeihez, a boltban 330 címkét szereltek fel. Ezek azon túl, hogy kijelzik az árat, megjelenítik a termék márkáját, logóját, és a kereskedelmi rendszerrel összekötve azt is valós időben jelzik, hogy melyik méretből van még raktáron, ami sok felesleges munkát megtakarít az eladóknak, és hosszú várakozástól kíméli meg a vevőt is.

A technológia fejlődése nem csak a kijelzők színeit és felbontását érinti. Ma már például egy bolthálózatnál - amilyen pl. az Orange-é is - nem is az adott boltból vezérlik a címkéket, hanem egy központi egységről, így tovább csökken a beruházás mértéke, valamint a telepítés költségei, hiszen nincs szükség például helyi szerverre a bolt címkéinek vezérléséhez.

"A digitális címkék amúgy már rég nem a nagy boltok kiváltságai. A többek közt kis, vidéki élelmiszerboltokat is üzemeltető, a Coop égisze alatt működő Sarvaly Zrt. is az e-papíros kijelzők mellett döntött, ami - összekötve egy korszerű bolti informatikai háttérrendszerrel - akár nap végi kiárusításokat is lehetővé tesz a legkisebb üzletek számára is. Aki jártas a kereskedelemben, az tudja, hogy a papír polccímkék cseréje, gondozása mennyi terhet jelent még egy kis boltban is, nemhogy egy hipermarketben. A mai, munkaerőhiányos piaci viszonyok között ezért a központosított, távvezérelhető, nagymértékben automatizált e-papíros rendszerek által adott versenyelőny még látványosabb" - mondta Bessenyei Attila.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Miért lényeges, hogy az öntapadó etikett címke megfelelő legyen? (x)
  Nyomtatható és fénymásolható etikett címke (x)
  Új weboldal indult a tudatosabb táplálkozási szokásokról
  Különleges mozdony LEGO-ból
  Ajándék utazás a Gyermekvasúton
  Fotósorozat a LEGO® Star Wars Microfighter szettekről
  Már Thaiföldön telepíti bolti megoldásait a Laurel
  Az Initiative nyerte a LEGO GROUP globális tenderét
  Nőtt a Lego bevétele
  Megnyílt a 'Jövő Áruháza'
  Terjedőben a digitális polccímke

További hírek ebben a kategóriában

Háromból kettő magyar még soha n...
Két tipp elektromos autó vásárlá...
Hogyan készítsen jól konvertáló ...
Kaukázusi kefirt hív vissza az A...




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...