Hírek
23592 hír az adatbázisban
Saját vállalkozásban hisznek a METU hallgatók
Marketinginfo.hu - 2016-10-24 16:04
Kutatás

A végzős hallgatók ötöde külföldre menne dolgozni, míg az itthon maradók töredéke vállalna vidéken munkát - derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Karrierterv kutatásából.

Az alapszakon végzős hallgatók 22 százaléka tervezi, hogy a diploma után külföldön vállal munkát, míg 73 százalékuk Budapesten kezdené meg karrierjét, a METU Karrierterv kutatása szerint. A felmérés évente vizsgálja az intézményben 2014-ben, BA szakon elsősként kezdett nappalis aktív hallgatók karrierrel kapcsolatos elvárásait és terveit.

A saját vállalkozás vonzóbb, mint a multi

A most harmadéves hallgatók egyharmada (38 százalék) már az alapképzés első évében dolgozott, idén ez az arány 65 százalék közelébe emelkedett. Amellett, hogy a hallgatók egyre nagyobb arányban vállalnak munkát a képzés előrehaladtával, a fiatalok munkával töltött ideje is hosszabbodik. Míg 2014-ben az átlagos heti munkaidő 17,6 óra volt, ez 2015-re 20,1 órára, 2016-ra pedig már 24,8 órára növekedett.

Változatlanok ugyanakkor a saját vállalkozás létrehozásával kapcsolatos tervek, a hallgatók számára a 2014-es első kutatás óta továbbra is ez a legvonzóbb jövőkép. Az elmúlt évek alatt az évfolyam tagjai szerint a második legnépszerűbb munkahellyé a kis- és középvállalkozások váltak, megelőzve a multinacionális cégeket.

"Az oktatási intézményeknek innovatív megoldásokkal kell előállniuk annak érdekében, hogy megfeleljenek a hallgatók egyre növekvő elvárásainak. A METU a felmerülő igényekre a Metropolitan Startup Programmal válaszolt, amelynek keretében az egyetem bármely aktív hallgatója üzleti tervvel pályázhat a támogatásra. A legutóbbi díjazottak között található Gottlieb Réka, aki saját, kiegészítőkkel és ékszerekkel foglalkozó márkáját építette fel, illetve Tóth Lambert, a Nemundir szerepjáték megalkotója. Ugyancsak a piaci trendekhez igazodva hozta létre a METU a kis-és középvállalkozás specializációt a Gazdálkodási és menedzsment, valamint a Kereskedelem és marketing alapszakokon, ami a KKV-szektor specialitásaira készíti fel a hallgatókat" - mondta Major Szilvia, a Metropolitan KarrierCentrumának vezetője.

A végzősök Budapesten dolgoznának

A Karrierterv kutatás nyomán az is kiderült, hogy a képzés három éve alatt folyamatosan nőtt a fővárosban elhelyezkedést tervezők aránya, míg a külföldi munkavállalás iránt érdeklődők száma látványosan csökkent. Az akkor elsős évfolyam több mint harmada külföldön kezdte volna meg karrierjét 2014-ben, és csupán az egyetemisták 57 százaléka tervezett Budapesten munkába állni. Idén mindössze a hallgatók 5 százaléka képzeli el vidéken a karrierjét.

Mi van a diploma mögött?

A METU hallgatóinak diplomaszerzéssel kapcsolatos legfontosabb várakozásai között az első helyen a tudás, a műveltség megszerzése szerepel, míg a magas jövedelem csupán a második helyet foglalta el. A diplomával szembeni legfőbb elvárás emellett a vezetői pozíció betöltésének lehetősége és a munkanélküliség elkerülése. Változatlan ugyanakkor, hogy a válaszadó hallgatók 2014 és 2016 között is a legfontosabb értékként a jó anyagi körülményeket, a családi életet, a szakmai karriert és a szakmai megbecsültséget jelölték meg.

"A Karrierterv kutatás célja, hogy reális képet adjon az aktív hallgatók munkaerő-piaci elvárásairól, és folyamatosan monitorozza a képzés alatt bekövetkező változásokat. A kérdőívben az egyetemisták a Metropolitan Egyetemmel kapcsolatban a következő pozitívumokat említették leggyakrabban: gyakorlatias oktatás és a képzés színvonala, továbbá a hallgatók az elismert, szakmabeli oktatókat, illetve a fejlődő, modern, innovatív és fiatalos hozzáállást értékelték a leginkább" - hangsúlyozta a szakértő.






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Együttműködés az MNB-Edulab és a Budapesti Metropolitan Egyetem között
  Az egyetemisták saját vállalkozásban képzeli el a jövőjét
  METU kampánya a felvételizőkért
  METU a nemzetközi startup hálózatban
  A magyar egyetemista vállalkozna, a külföldi multihoz menne
  Ár, márka és hangulat alapján választ bort a magyar egyetemista
  Hogyan dönt jövőjéről a magyar Snapchat generáció
  Újabb kutatás METU-tól
  Pályaorientációs kutatás a METU-tól
  Új vezető a METU élén
  Digitális kommunikációs kampány a Metropolitan-en

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...