Hírek
23605 hír az adatbázisban
A 100%-os gyümölcslevek piacának növekedésére számít a Tetra Pak
Marketinginfo.hu - 2016-09-28 12:09
Kutatás

A globális gazdasági lassulás ellenére is újra növekedés előtt áll a 100%-os gyümölcslevek piaca - derül ki a Tetra Pak "100% Juice Index" című piaci körképéből.

A gyorsan növekvő gazdasággal rendelkezdő térségekben tapasztalt kereslet, valamint a fejlett piacok gazdaságainak lassuló csökkenése együtt stabilizálja, 2018-ra pedig növekedő pályára állítja a 100%-os gyümölcslevek piacát.

A Tetra Pak piaci körképe szerint továbbra is étkezéseink fontos része marad a 100%-os gyümölcslé, amit az emberek 40%-a fogyaszt minden nap. A tanulmány rávilágít arra is, hogy a fogyasztók hajlandók többet fizetni a 100%-os dzsúszokért, melyek illeszkednek az egészséges étrendbe.

Mindezek alapján a 100%-os gyümölcslevek piaca nagy lehetőségek előtt áll, a növekedést azonban elsősorban a fogyasztók igényeire épülő, az egészségtudatosságra fókuszáló és az otthonon kívüli fogyasztást lehetővé tevő termékek jelentik. Ezek a legerősebb trendek a jelenleg legbefolyásosabb fogyasztói generáció, a "millenniumi korosztály" körében.

Habár a gyümölcslevek piacának jelentős bővülése még csak ezután várható, az iparág számos szereplője három kulcsfontosságú területen máris innovációkkal reagált a fogyasztói igényekre:
 
  • Zöldséglevek.

A zöldségeket és gyümölcsöket társító termékek csökkentett természetes cukortartalommal és további jótékony egészségügyi hatásokkal rendelkeznek, ma pedig már a negyedik legnépszerűbb 100%-os gyümölcslé típusnak számítanak a világon: az ilyen típusú új termékek bevezetése 2012 és 2015 között megháromszorozódott.
 
  • Frissen préselt gyümölcslevek.

A nem koncentrátumból készülő gyümölcslevek piaci részesedése a 2009-ben mért 25%-ról 2015-re majdnem 30%-ra nőtt a sűrítményből készült gyümölcslevekhez képest. 2012 és 2015 között a nem koncentrátumból készült 100%-os gyümölcslevek új termékbevezetéseinek száma évente átlagosan 25%-kal nőtt.
 
  • Speciális 100%-os gyümölcslevek.

A világon a fogyasztók több mint 60%-a érdeklődik olyan termékek iránt, amelyeknek bizonyítottan jótékony hatása van az egészségre, ezért a gyártók egyre több ásványi anyaggal vagy vitaminnal dúsított, 100%-os gyümölcslevet kínálnak. 2015-ben például az új termékbevezetések kétharmadát az immunrendszer, a szív, az emésztés, a csontok és az agy működésére jótékony hatást gyakorló, illetve a szépség megőrzésében szerepet játszó, funkcionális egészségi előnyöket kínáló termékek jelentették.

A Tetra Pak piaci körképe szerint a gyártók már nem annyira kihívásnak, mint inkább lehetőségnek tekintik a fogyasztók életmódváltozását, piaci növekedésüket pedig új, a vásárlók figyelmét jobban megragadó 100%-os gyümölcslevektől várják. A narancs, alma és más tradicionális gyümölcslevek mellett a gyártók ma már zöldségmixeket, különleges ízeket (mint az áfonya vagy a mangó), új recepteken alapuló termékeket kínálnak a fogyasztóknak.

A siker kulcsa, mint mindig, ezúttal is az innováció, valamint hogy a megfelelő termék a megfelelő időben elérhető legyen és kielégítse a modern fogyasztói igényeket.

A Tetra Pak "100% Juice Index" elnevezésű tanulmánya egy 7 országban, 7.000 fogyasztó megkérdezésével készült közvélemény-kutatásra épül. A piaci körkép az iparágnak nyújt betekintést a piaci trendekbe és lehetőségekbe és segít a dzsúszok egészséges táplálkozásban betöltött szerepének megértésében.

"A Nielsen statisztikái szerint az elmúlt évben 208,6 millió liter gyümölcslevet fogyasztottunk itthon, 54,89 milliárd forint értékben. A gyümölcslevek teljes forgalmának 22,2%-át a 100%-os gyümölcslevek adták, amelyekből 46,3 millió litert fogyasztottunk, 17,56 milliárd forint értékben" - mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketingvezetője. "Habár jelenleg ez a kategória a legkisebb a gyümölcslépiacon, tény, hogy 2013 óta folyamatos növekedést mutat" - tette hozzá.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Gyümölcslekvár – mediterrán édesség ínyenceknek (x)
  A Tetra Pak előrelépést mutat a fenntartható átalakulás terén
  Újrahasznosító központ a Tetra Pak és a Stora Enso támogatásával
  Hatékonyságáért kapott díjat a Tetra Pak
  Tetra Pak: 42%-unk élelmiszerpazarló
  A környezetbarát gondolkodást népszerűsítette a Tetra Pak
  Tetra Pak: az ár és a minőség az első
  Nielsen: bővült az élelmiszerek bolti értékesítése
  Új termékcsaládot vezet be a Rauch
  Új gyümölcslevek a SIÓ portfólióban
  Népszerű a gyümölcslé: 46 milliárd forintos piacméret
  Egyre több 100 százalékos gyümölcslé és nektár fogy

További hírek ebben a kategóriában

Megúszható-e a piackutatás pár e...
A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...