Hírek
23555 hír az adatbázisban
Xerox: egyre okosabbá válnak a csomagolások
Marketinginfo.hu - 2016-08-11 10:06
Mobilmarketing

A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel.

A jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal.

A lehetőségek tárháza szinte már ma is végtelen az okos csomagolások használatában. A lopásgátló chipes megoldások egyre elterjedtebbek, amelyeknek a következő szintje az RFID (rádió frekvenciás helymeghatározás) címkék alkalmazása lehet. Ezekkel folyamatosan nyomon követhető egy - egy termék útja, ami nem csupán a tolvajok dolgát nehezíti meg, hanem a készletgazdálkodást is automatizálhatja.

A kiterjesztett valóság (AR - Augmented Reality) a vásárlókkal való kommunikáció fontos elemévé válhat. Az okostelefonos AR opció bekapcsolása után a mobilt az applikációval kommunikáló "okos címke" fölé kell helyezni, ami máris tanácsot ad az embereknek a termék felhasználásáról. Többek közt azonnal megnyithat egy szakácskönyvet, és olyan fotókkal, videóval illusztrált recepteket mutathat meg a telefon kijelzőjén, amihez a kezünkben tartott készítmény szükséges.

A szavatossági idő nyomon követhetőségére is keresik a megoldásokat a gyártók. Már biztató kísérletek folynak a TTI (time-temperature-indicator) névre keresztelt címke-megoldással, ami például folyamatosan méri a hűtött termékek hőfokát. Ha azt érzékeli, hogy hosszú ideig a megszabott hőmérsékletnél melegebb környezetben volt az adott termék, akkor a címke elszíneződik, pirosra vált és jól olvashatóan megjelenik rajta a kiírás, hogy fogyasztásra nem javasolt az étel.

Az NFC-technológia (Near Field Communication) szintén az okos csomagolások sarokkövévé válhat az elkövetkező években. Alkalmazása számos vonatkozásban elképzelhető kezdve a biztonsági megoldások kiterjesztésétől a termékinformációk multimédiás kommunikációjáig. A nagy italgyártók a prémium, kategóriás termékeiket már most ellátják egy kódolt NFC chippel, amely tartalmazza a termék minden fontos adatát és legfőképpen hitelesíti azt, hogy az italt valóban ők készítették, azaz nem hamisítvány. Az NFC-s telefonnal rendelkező vevők pedig az üzletben az üveg fölé tartva a mobiljukat pillanatok alatt le is olvashatják ezeket az információkat.

A korszerű csomagolások elkészítése a digitális nyomdai megoldásokat helyezik előtérbe, mert ez az a flexibilis technológia, amely képes gyorsan, akár egy nap alatt 10-12 különböző dizájnt hordozó terméket is, pár ezres darabszámban előállítani. A jövőt tekintve a Xerox is a digitális csomagolóanyag-gyártás dinamikus bővülésével számol.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A csomagolópapírt is bele kell tenni az üzleti költségvetésbe (x)
  Egyedi megjelenést biztosító díszcsomagoló fóliák (x)
  Elővigyázatosság az okos karácsonyi ajándékokkal
  Minden harmadik német vállalatnak van már „okos” terméke
  A világ legjobb száz fejlesztője között a Xerox
  Új reklámfilm a Xeroxtól
  Elismerés a Xeroxnak
  A Xerox robotikai fejlesztésekbe invesztál
  Jobb minőségű az a termék, amit papírba csomagolunk
  Jönnek az okosruhák?
  Összefügg a csomagolás és a vásárlói döntés
  Küzd a termékhamisítás ellen a Xerox
  Fejlesztéssel küzd a Xerox a márkahamisítás ellen

További hírek ebben a kategóriában

Új ingyenes applikáció segíti az...
Tippek profi Instagram Storykhoz...
Mi mindenre hasznosíthatók a mod...
Megfontolandó dolgok telefonszer...