Az utóbbi két évtized során most először változtatta meg céges arculatát a Mastercard. A vállalat design partnere a Pentagram volt.
Az
Adweeknek nyilatkozva Raja Rajamannar marketingigazgató elmondta, a re-design célja a márka modernizálása és webes optimalizálása volt. Ugyanakkor tisztában voltak azzal, hogy az előző arculat komoly szerepet vállalat a márka erősítésében, ezért nem változtatták meg azt drasztikusan.
Jelenleg 2,2 milliárd bankkártyán szerepel a régi Mastercard logó és több tízmillió értékesítési helyen is feltűnik. A logó legismertebb elemei, az egymást metsző sárga és piros kör megmaradtak az arculatfrissítés után is, a felirat viszont a körök alá került.
Az M és C betűk kicsire váltottak. Ezzel arra utaltak, hogy a fizetés gyakran online történik, tehát maga a kártya (card) már nem kulcsfontosságú. A felirat betűtípusa is új, a választás az FF Mark fontra esett, annak karcsú és modern kinézete miatt.