Növekedéssel zárta a félévet az Axel Springer
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2016-08-03 12:00
Egyéb
A nyereség 2,3, az árbevétel 5,3%-kal növekedett. A digitális média üzletág 11 százalékkal nagyobb bevételt ért el, mint egy éve.
Az év első 6 hónapját tekintve az Axel Springer SE összbevételének 67, nyereségének 72 százaléka származott a digitális üzletágból, a hirdetési árbevételnek pedig a 85 százaléka.
A szerves működéshez kapcsolódó bevétel-növekedés 5,3% volt, míg az egyszeri kiadások (például a svájci érdekeltségek integrálása a RAS Schweiz AG-be) és a devizahatások figyelembevételével 0,5% a bővülés, ami 1,58 milliárd eurót jelent. A 2,3 százalékos nyereségnövekedés 273 millió eurót hozott a vállalatnak.
A nyereség nagyban köszönhető az apróhirdetési üzletágnak, amely a profit már 17,2 százalékát termelte. Az apróhirdetések 424,7 millió eurót (+19,5%) hoztak a vállalatnak, amelyből 171,4 millió euró a profit. A board fenntartja az idei évre tervezett, egy részvényre jutó nyereség előrejelzést.
Mathias Döpfner vezérigazgató kiemelte, a cég piaci pozíciói a felvásárlásoknak köszönhetően folyamatosan nőnek, a befektetések megtérülésében pedig biztosak. A növekedéssel párhuzamosan az Axel Springer alkalmazottainak száma 1,4 százalékkal 14.986-ra bővült.
Az előfizetéses szegmens 709 millió euró (+5,6%) bevételt termelt az év első 6 hónapjában. Jelenleg 398 ezer fizető előfizetője van az Axel különféle site-jainak, újságjainak, magazinjainak. Ez az üzletág 83 millió eurós nyereséget hozott össze.
Kapcsolódó cikkek:
Jelentősen növelte nyereségét az Axel Springer
New Yorkban bővít az Axel Springer
Tizenhárom millió euróért vett Axel-részvényeket a cégvezető
Axel sikerek nyomában
|