Hírek
22365 hír az adatbázisban
A hazai dinnyét népszerűsítő program indul
Marketinginfo.hu - 2016-07-19 16:28
Kereskedelem

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. magyar dinnye promóciós programot indít hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR-közreműködésével

A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, és megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.

Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet (Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna, Baranya, Jászság-Heves) termelőinek beszámolói alapján mind minőség, mind mennyiség tekintetében kiváló dinnyetermésre lehet számítani az idén. A termelők kérésére ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. az áruházláncok bevonásával a hazai dinnyét népszerűsítő programot szervez.

A kampányban résztvevő hat kereskedelmi áruházlánc - az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO és a SPAR - egyöntetűen elkötelezett a hazai termékek értékesítése iránt. A programhoz történő csatlakozással támogatni kívánják a magyar termelőket, és ezzel a vidéki munkahelyek megőrzését, bővítését. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben 2016. július 19. és augusztus 20. között, összesen mintegy 50-60 helyszínen kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

A hazai dinnyetermelők üdvözlik a promóciós programot. Remélik, hogy a korábbi évek akcióihoz hasonlóan az idei kampány is segíti az ágazat további technológiai és piaci fejlődését, így hazánk rövid távon visszakerülhet a világ vezető dinnyetermesztő országai közé.

Idén görögdinnyét 5.600, sárgadinnyét 500 hektáron termesztenek hazánkban, előbbiből 240 ezer, utóbbiból 16 ezer tonna termés várható. Magyarország a 2000-es évek elején több mint 200 ezer tonnás kivitelével még a világ harmadik legnagyobb dinnyeexportőre volt. Az elmúlt években hazánk mintegy 65 ezer tonna dinnyét exportált, ezzel már csak a 11-12. helyet töltötte be a világranglistán. A főbb célpiacaink jelenleg Németország, Lengyelország és Csehország. Magyarországon az egy főre jutó éves dinnyefogyasztás 15 kg körül alakul.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Dísznövényeket népszerűsítő kezdeményezés indult
  18 ezer tonna magyar dinnyét értékesít a Tesco
  A SPAR dinnye-roadshow
  Már kapható a magyar dinnye a legtöbb áruházláncnál
  A hazai dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány indult
  Fagyasztott spenótot hívott vissza a Metro
  Több termékét is visszahívta a Metro áruház
  Magyar dinnye a SPAR-ban
  Kizárólag magyar dinnye a Lidl-ben
  Több egészséges élelmiszer fogy a Lidl-ben
  Sikeres a dinnye promóciós program
  A Tesco árpolitikája ellen tiltakoztak a dinnyetermelők
  Hazai termelőktől vesz dinnyét a Tesco
  Dinnyekampány a SPAR-tól
  Magyar dinnye a Lidl-ben
  Jól fogyott a dinnye a Lidl-ben
  Csak magyar görögdinnye a hazai Tesco-ban
  A SPAR a magyar dinnyetermesztésnek támogatója
  Magyar dinnyét vesz át a Lidl
  Idén is magyar dinnyével kampányol a Spar

További hírek ebben a kategóriában

Jelentősen csökken a használtaut...
300 álláshelyet hoz létre a Jysk
Többet és többször rendelnek a v...
Létszám limitet vezet be áruháza...