A "Teremts otthont a valódi énednek!" projekt célja, hogy könnyebbé tegye a vásárlást, inspirálja a látogatókat, és ne csupán bútorokat, hanem a megváltozott életvitelhez illő lakberendezési megoldásokat kínáljon mindenki számára. Ennek megfelelően alakították át a budapesti IKEA áruház bemutatóterét, ahol a nappalik egyedi kialakításának köszönhetően a belsőépítészeti megoldások a jelen kor kihívásaira és eltérő életkörülményekre adnak választ.
"Hatalmas büszkeség, hogy Magyarországon valósulhatott meg a "Teremts otthont a valódi énednek!" globális projekt részeként a nappali-bemutatótér átalakítása. Az új szemléletnek megfelelően a nappalirészlegen áthaladva négy különböző életmódot folytató, más-más életszakaszban lévő ember nappalijában találhatjuk magunkat. Az átalakítás célja, hogy vásárlóinkat ne csupán a bútorok megvásárlásában segítsük, hanem lakberendezési megoldásokat kínáljunk nekik, inspiráljuk őket" - mondta Laza Péter, a projekt magyarországi vezetője.
A látogatói felmérések alapján az átalakítás óta a nappalirészleget 15%-kal többen sorolták a kiváló kategóriába, mint korábban. A felmérés eredményeiből az látszik, hogy sikeres volt a kezdeményezés, 33%-kal többen találtak átfogó lakberendezési megoldásokat a megújult bemutatótérben.
"Az IKEA számára kiemelten fontos a fejlesztés. Mindig arra törekszünk, hogy olyan megoldásokat kínáljunk a vásárlóink számára, amelyek az emberek élethelyzetei kapcsán felmerülő problémákra reagálnak - ezen az elven alapszik a projekt is. A megújult budapesti nappali-bemutatótérrel az a célunk, hogy az emberek hétköznapjainak részesei legyünk és minél többeket inspiráljunk" - mondta el budapesti tartózkodása során Peter Agnefjäll, az IKEA elnök-vezérigazgatója.