Új szövetség az édességpiacon
Marketinginfo.hu + MTI - 2016-06-15 15:01
Egyéb
Megalakult a Magyar Csokoládé és Édesség Szövetség (Csésze) - közölte Rebrus Csaba, az új szervezet elnöke közleményben az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a szövetség legfontosabb célkitűzései között szerepel például a helyi és a hazai piac védelme, a kis- és középvállalatok, illetve a helyben gyártott termékek készítőinek megerősítése, a termékek piacra juttatásának segítése, továbbá a multinacionális édesipari kínálat alternatívájaként a belföldi kis- és közepes cégek termékeinek piaci támogatása.
Az érdekvédelmi szervezet nemcsak a gyártók, hanem a kereskedők képviseletét is ellátja, illetve összefogja a csokoládé és az édesipar kommunikációját, elősegíti az oktató és a nevelő munkát, a szakmai képzést, és a lakosság tájékoztatását. Ez utóbbi a lakosság egészségi állapotának javítása érdekében is fontos.
A szövetségnek négy szekciója van: cukrász; csokoládé; nemzeti értékek, lekvár, méz, hungarikum, illetve élelmezési, egészségügyi szekció. A közlemény idézi Pataki Ádámot, a cukrász szekció vezetőjét, aki szerint az utóbbi években újból előtérbe került a minőségi sütemények vásárlása, illetve gyártása, amiben a magyar cukrászatok kiemelkedő eredményeket érnek el.
Szoboszlai Zoltán, a nemzeti értékek szekció vezetője szerint a kiemelt nemzeti gasztronómiai érdekek megvédése egyre fontosabb, hiszen a magyar édesipar büszkeségeit és azt a szakmai örökséget és tudást, amely az elmúlt évtizedekben felhalmozódott, az egész Kárpát-medence területén meg kell védeni.
Kapcsolódó cikkek:
Nőtt a belföldi édességpiac forgalma
Jelentősen bővül az élelmiszereladás húsvétkor
Öt kontinensre szállít csokimikulást a Nestlé Diósgyőrből
Ezektől a csokoládémárkáktól hangos az internet
Utolsó kockával promóciózik a Milka
40 millió gyermeknek készít húsvéti csokit a Nestlé
Kiotóban is csokoládéboltot nyit a Kit Kat
|