Hírek
23030 hír az adatbázisban
A jövő ruháját alkotta meg az IBM
Marketinginfo.hu - 2016-06-01 18:01
Design

Az IBM Watson és a Marchesa divatház közösen megalkották a kognitív ruhát, amelyet az idei Met Gala rendezvényen mutattak be.

Watson az IBM által kifejlesztett mesterséges intelligenciájú szuperszámítógép, mely arról lett nevezetes, hogy 2011-ben a Jeopardy! nevű televíziós vetélkedőben (ami hasonló a magyarországi Mindent vagy semmit! játékhoz) két ember játékost legyőzött. Nevét az IBM első elnökéről, Thomas J. Watson-ról kapta.

"A közös fejlesztés koncepciója az volt, hogyan dolgozik együtt az ember és a technológia, utóbbi hogyan segít az előbbinek, hogy az egyre kreatívabbá váljon" - nyilatkozta az Adweek-nek Ann Rubin, az IBM márkázott tartalomért felelős kreatív alelnöke.

A ruha tervezése közben Watson folyamatosan inspirálta a művészeket és a tervezőket. A tervezés fázisában a Marchesa kiválasztott öt olyan emberi érzelmet, amelyről azt szerette volna, hogy a ruhadarab azokat közvetítse: ezek voltak az öröm, a szenvedély, az izgalom, a bátorítás és a kíváncsiság. Ezután Watson, a mesterséges intelligenciájú szuperszámítógép elkezdte megtanulni, mit is jelentenek a színek a Marchesa ruhái esetében. Az elkészült ruhába LED diódákat helyeztek el azért, hogy real time módon reagálva a viselője érzelmeire, megváltoztassa a színét.

A projekt kreatív támogatását (kampány videók, socail media hírverés, tartalommarketing) az Ogilvy & Mather végezte - írta az Adweek.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kognitív főzés a Miele-vel

További hírek ebben a kategóriában

Különleges fényképnyomtatási tec...
Díszpárna, ami életre kelti napp...
Kreatív ötletek a karácsonyi vil...
A megnyerő névjegykártya titkai ...