A hazai piac első, hiánypótló haladó képzése elsősorban azoknak a marketinges kollégáknak szól, akik napi szinten foglalkoznak ezzel a területtel. A képzéssel kapcsolatban Dely Gáborral, a DIMSZ E-mail marketing tagozatának elnökével beszélgettünk.
Hogyan látja az e-mail marketing helyét a magyar piacon?
Véleményem szerint a piaci szereplők ma már jóval tudatosabban használják az e-mail marketinget mint pár éve, látható a bővülés, és a DM Szenzor eredményei is azt támasztják alá, hogy az e-mail és az adatbázis-marketing szegmensek növekedtek, ugyanakkor azt is látjuk, hogy az IAB Hungary Adex 2015 számai alapján a csatornák közül sajnos éppen az e-mail növekedett a legkisebb mértékben. Az online eszközök növekvő részesedésén belül jó lenne, ha az e-mail és összességében a digitális üzenetküldési csatornák súlya nagyobb ütemben bővülne, mint a többi terület, de ehhez sok munkára van szükség a mi részünkről is.
Ez milyen viszonyban áll a megrendelők hozzáállásával, igényeivel?
Megrendelői oldalról nyilvánvalóan a költséghatékony eredmény az elvárás, amit csak újabb technológiák alkalmazásával és folyamatosan fejlesztett szolgáltatásokkal tudunk biztosítani.
Látjuk, hogy az adatok szerepe felértékelődött, technológiai feldolgozásuk kiemelt fontosságú, és nem csak technikai, hanem ezzel párhuzamosan jogalkotói szempontból is fókuszba került a terület. A megrendelői oldal felismerte, hogy milyen feladatok és kihívások állnak előttünk, keresik a megfelelő megoldásokat, és számolnak is ezekkel stratégiai és megvalósítási szempontból is.
Mit tud nyújtani egy haladó képzés? Mi a célja, kiknek szól?
A haladó képzés megvalósításakor azt a cél tűztük ki magunk elé, hogy a szakma jeles hazai képviselőivel együtt a kulisszák mögé engedjünk bepillantást, és mélyebben mutassuk be a kiválasztott témákat. Arra törekszünk, hogy a megrendelői oldalon felmerülő összetettebb kérdésekre is tudjunk választ adni.
Ezért osztjuk meg tapasztalatinkat az e-mail marketing tendereztetés gyakorlatáról, amiről a megrendelői oldal képviselői beszélnek majd, illetve szerepel a témák között több technikai jellegű téma is. Tehát most nem arról fogunk beszélgetni, hogy hány CTA gomb kell a jó levélbe, hanem hogy egy teljes vásárlói életutat lekövető rendszer technológiai megvalósításához mire van szükség. A hirdetőknek kívánunk segítséget nyújtani abban, hogy pontosan megfogalmazhassák igényeiket a látottak alapján.
Mik a nemzetközi trendek? Mire számítsunk Magyarországon?
Az adatvédelem és az adatbiztonság nálunk is kiemelt fontosságú, a fogyasztók tudatosabbá válása, és emiatt a célzás és affinitás ugyanúgy kulcskérdés, mint a külföldi piacokon. Ugyanakkor látnunk kell, hogy a hazai piac mérete miatt - célcsoport számosság és rendelkezésre álló budget szempontjából is - bizonyos korlátokkal rendelkezik.
Meg kell találnunk az egyensúlyi pontot, hisz a szegmensek száma növekszik, ugyanakkor a hazai méretek miatt az egyes szegmensek elemszáma értelemszerűen nem vethető össze egy nagyobb piacon rendelkezésre álló mennyiséggel. Ezért a hatékonyság kiemelt szerepet kap, hiszen elvárás az ROI pozitív kampány. Szerencsére az adatbázis marketing, e-mail marketing és digitális üzenetküldési megoldások esetén ez jól nyomon követhető.
Az utolsó helyekre még lehet jelentkezni; egy cégtől a 2. jelentkező fél áron, vagy a 3. díjtalanul vehet részt az egész napos képzésen.
További információ és regisztráció:
itt.